//
کدخبر: ۲۳۷۹۱۷ //

لزوم کمک همه جانبه دولت و مجموعه‌های مردمی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

امام جمعه شهرستان خوی:همه دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی با تمام توان خود به کمک مردم سیل زده سیستان و بلوچستان بشتابند.

لزوم کمک همه جانبه دولت و مجموعه‌های مردمی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته نماز جمعه شهرستان خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی گفت: بر اساس مفاد روایات متعدد انسان باید در تمامی لحظات عمر خود و در همه شرایط معیارها و ارزش های تقوا را مدنظر خویش قرار بدهد.

امام جمعه خوی با تاکید بر اخلاق عمومی تصریح کرد: تمامی مسائل اخلاقی بر دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم می‌شوند که از جمله مصادیق اخلاق عمومی و اجتماعی ارتباط و دوستی با مردم است که در روایات متعدد، سفارشات برای ارتباط با هم‌نوعان و پرهیز از قطع ارتباط و صله رحم شده است.

خطیب جمعه شهرستان خوی ادامه داد: مؤمن برادر مؤمن است و در جامعه اسلامی مانند یک پیکر هستند.اگر عضوی از این جامعه به درد آمد، سایر اعضا نیز آن درد را احساس می کند. روح مومنان از یک روح است .

حجت الاسلام شکوری تاکید کرد: مومن باید از شایعات بی اساس ،غیبت ،تهمت ،جوسازی ،نسبت های ناروا ،هتک حرمت ،افشاء اسرار ،دروغ پردازی  دوری کند چرا که این موارد موجب جدایی مومنان از یکدیگر می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی در تببین دستاوردهای گام اول انقلاب در 40 سال اخیر تصریح کرد: تضمین ثبات ،امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور ، پیـشرفت کـشور در عـرصـه علـم و فـنـاوی و ایجاد زیر ساختهای حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی، ارتقاء شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسایل بین المللی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور در میان اقشار جامعه از دستاوردهای گام اول انقلاب است.

وی با اشاره به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حقیر از همه دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی درخواست دارم تمام توان خود را در یاری مردم عزیز آن خطه بکار برده و از وقوع خسارت‌های بیشتر جلوگیری نمایند.

وی در پایان با اشاره به ارزش های حاکم بر سپاه و عملکرد موفق این نهاد در گام اول انقلاب گفت: پیروی کامل از آموزه های دینی و انقلابی، اعتقاد ،التزام و عشق به ولایت، دارا بودن بر روحیه استکبار ستیزی، حضور قوی در منطقه جهت خنثی سازی توطئه های آمریکا علیه مسلمانان و در نهایت شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با زدن پایگاه نظامی عین الاسد از جمله ارزش ها و عملکرد موفق سپاه در 40 سال اخیر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان