//
کدخبر: ۲۳۶۰۸۲ //

قاسمی: ایران ذره‌ای در برابر تجاوز زیاده‌خواهان کوتاه نمی‌آید

سفیر ایران در فرانسه گفت: ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد.

قاسمی: ایران ذره‌ای در برابر تجاوز زیاده‌خواهان کوتاه نمی‌آید
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در واکنش به حملات موشکی  امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران به پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عراق، در رشته توئیتی، نوشت: جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود،  اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

وی نوشت: مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

سفیر ایران در فرانسه در ادامه مطلب خود آورده است: ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

قاسمی تاکید کرد:‌ ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

سفیر ایران در فرانسه در پایان مطلب خود با بیان اینکه رهبران برخی کشورهای آسیایی و همسایه و آقای «مکرون» از حسن نیت ایران طی دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، نوشت: با این حال ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد؛ اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان