//
کدخبر: ۱۹۰۴۵۷ //

وزیر کشور: اگر کسی به حقوق ایران تجاوز کند ما پاسخش را می‌دهیم

وزیر کشور گفت: اگر شرایطی پیش بیاید و دشمنان بخواهند به حقوق ایران تجاوز کنند، حتما پاسخ می‌دهیم، اما عوامل ثالثی می‌خواهند در منطقه آتش ایجاد کنند مانند اسرائیل که همیشه به عنوان نیروی آشوب‌آفرین منطقه بوده بودند، بعید نیست بخواهند بازهم مشکلی را ایجاد کنند که آمریکا باید مراقب حرکت‌های این عناصر ثالث باشد.

وزیر کشور: اگر کسی به حقوق ایران تجاوز کند ما پاسخش را می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی فضلی امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: برنامه‌های استان‌ها را برای شرایط کنونی و براساس تحریم‌های جدید مطرح کنید.

وزیر کشور اجرای همه طرح‌های اقتصادی در خراسان رضوی را ناممکن دانست و خاطرنشان کرد: طرح‌های اجرا شده خوب بوده و انسجام درونی و هم نظری ایجاد شده که این موضوع سبب شده همه هدف و مسیر را بدانند و از پراکنده‌کاری پرهیز کنند.

وی شرایط کنونی کشور را وضعیت خیلی خاص عنوان و افزود: کشور ما ناخواسته وارد شرایط بین‌المللی تحمیلی شده، از نظر جوامع بین‌المللی کاملا این موضوع واقف هستند که ایران وظیفه خود را انجام داده و متناسب با آن فضایی را ایجاد کرده است، اما نه اروپا و نه آمریکا به تعهدهای مشخص شده و توافق شده خود عمل نکردند.

رحمانی فضلی تنها فشارهای اجرایی در حوزه تحریم‌ها را موفق دانست و بیان کرد: آمریکا برای ایجاد بر بقیه کشورها در عرصه سیاسی موفق نبود، اما اروپایی‌ها در حوزه اجرایی با آمریکا همراه شدند و تجارت جهانی را خارج از اراده دولت بهانه کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه در شرایط موجود نه به حق کسی تجاوز می‌کنیم و نه می‌گذاریم کسی به حق ما تجاوز کند، تصریح کرد: تاکنون شروع‌کننده اقدامی نبوده‌ایم که تشنج فضا را به همراه داشته باشد، اما این موضوع به معنای عدم آمادگی در برابر روش‌های سخت را نداریم، چراکه این موضوع که حق حیات و عمومی همه کشورها است.

وی ادامه داد: اگر شرایطی پیش بیاید و دشمنان بخواهند به حقوق ایران تجاوز کنند، حتما پاسخ می‌دهیم، اما عوامل ثالثی می‌خواهند در منطقه آتش ایجاد کنند مانند اسرائیل که همیشه به عنوان نیروی آشوب‌آفرین منطقه بوده بودند، بعید نیست بخواهند بازهم مشکلی را ایجاد کنند که آمریکا باید مراقب حرکت‌های این عناصر ثالث باشد.

رحمانی فضلی هدف اصلی فشارهای آمریکا را تغییر رفتارهای جمعی مردم و ارکان حکومتی عنوان کرد و متذکر شد: فشارها با هدف ایجاد نارضایتی داخلی و تاثیرگذاری در روند پیشرفت کشور در حوزه اجتماعی و امنیتی ایجاد می‌شود، هر اتفاقی که در روزهای گذشته رخ داد دشمن روز شمار گذاشته بود که با هوشیاری مردم و ارکان حکومتی این موضوع راه به جایی نبرد.

وزیر کشور با بیان اینکه شروع هر اقدام نظامی  با دشمنان ولی پایانش با کشور ما است، عنوان کرد: شروع حوزه جغرافیایی جنگ احتمالی با دشمنان است، ولی حوزه جغرافیایی را آنها مشخص نمی‌کنند، ما امنیت را در منطقه یکپارچه می‌خواهیم و دشمنان اگر دست به رفتاری در منطقه بزنند دامنه آن را ما مشخص می‌کنیم.

وی افزود: اولویت اصلی ما مقابله در برابر تحریم است، به همین جهت حرکت‌ها باید درراستای دفع این تهدیدها باشد و این موضوع با فعال کردن حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی است، همه ارکان حکومتی بر روی این موضوع تاکید فراوانی دارد.

رحمانی فضلی به لزوم توجه به توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: همه آن مدیران دولتی متولی اقتصاد هستند که باید پاسخگو باشند، توقع این است برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم و زمان‌بندی‌ها را کوتاه‌تر و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: باید منابع جدید را ایجاد کنیم، با شروع تحریم‌های نفتی منابع جدید در آمدی را ایجاد کنیم، بنابراین، استان‌ها باید به دنبال این موضوع باشند، هر چه از محل صادرات نفت کاهش داریم تامین‌کننده منابع مالی باشند که کار سختی نیست.

وی رفع موانع تولید در سطح ملی را نامطلوب دانست و اظهار کرد: می‌توان گام‌های بلندتری در این حوزه برداشت، هر استانداری باید الگو دهد که در استان‌ها حاضر هستند در برنامه کلانی که تنظیم می‌شود ظرفیت‌های خود را گسترش دهند.

رحمانی فضلی با انتقاد از برخی قوانین سرمایه‌گذاری در کشور، بیان کرد: از تولید و سرمایه‌گذار باید حمایت کنیم، با این قوانینی که داریم هر سرمایه‌گذاری حلال شرعی را می‌توانیم متوقف کنیم و از جهت دیگر نیز می‌توانیم در سخت‌ترین شرایط حمایت کنیم، اکنون باید حمایت کنیم، البته این موضوع به معنای نفی کنترل نیست.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات نظام توزیع ایران، تصریح کرد: مشکلات نظام توزیع موجب گلایه‌مندی مردم شد، هر استان به دنبال نظام توزیع باشد، چراکه من اعتقاد دارم باید نظام توزیع برعهده استان‌ها قرار داده شود تا تمرکززدایی داشته باشیم و حتما باید آمادگی داشته باشیم.

وی تجار افغانستانی را ظرفیت بزرگی دانست و گفت: مرزهای طولانی افغانستانی نباید تنها برای تریاک و قاچاق باشد، سرمایه‌گذاران این کشور نیز باید پول‌های لازم را وارد کشور کنند، تجار این کشور در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما خدماتش را کشور ما می‌دهد که دلیل این موضوعات برخی کوچک‌بینی‌ها و بخل‌ها موجب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان