//
کدخبر: ۲۳۳۷۵۰ //
با صدور پیامی:

فرمانده کل ارتش شهادت سرهنگ خلبان رحمانی را تسلیت گفت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پیامی شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی را تسلیت گفت.

فرمانده کل ارتش شهادت سرهنگ خلبان رحمانی را تسلیت گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روز شنبه روابط عمومی ارتش، در متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش خطاب به امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده  فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: یکی دیگر از ستارگان درخشان نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کالبد جان پرواز کرد و به یاران شهیدش پیوست.

در ادامه این پیام آمده است: داغ از دست دادن این عزیزان جبران ناشدنی است، لیکن امیدواری به وعده‌های راستین خداوند بزرگ تسلی بخش دل‌های داغدار است.

فرمانده کل ارتش در پیام خود نوشت: شهید سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی به آسمان پر کشید و به بالاترین مدال افتخار سربازی که شهادت است، دست یافت و ما را در غم و اندوه از دست دادن خود باقی گذاشت. به این امید که در وقت معلوم خلعت زیبای شهادت نصیبمان شود و چهره نوران شهیدان را در جوار قرب الهی و همنشینی با شهیدان کربلا ملاقات کنیم، دل‌های خود را به صبر زنده نگه می‌داریم و دفاع از ملت بزرگ ایران را ‌_که جان ما قربانی شایستگی آن ها است_ در تقابل دشمنانی که عزت، آقایی، استقلال و حق طلبی این ملت را بر نمی تابند، تکلیف و وظیفه سربازی خود می‌دانیم.

سرلشکر موسوی در پیام خود ضمن تسلیت  به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) نوشت: به شما و خانواده محترم شهید و همرزمانم در نیروی هوایی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند برای این شهید عزیز علو درجات را مسالت می‌کنم.

 دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پی شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی در سانحه جنگنده میگ 29 نیروی هوایی ارتش پیامی صادر کرد.

دریادار سیاری در این پیام نوشت: سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی از جمله عقابان تیزپروازی بود که در آخرین پروازش، بلندتر از همیشه پرید و پرواز را ابدی کرد. فقدان او، در جمع خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش، هر چند برای ارتش جمهوری اسلامی ایران، همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار مصیبتی بزرگ است، اما بدون شک، شهدا عند ربهم یرزقونند و چنان که در زمان حیاتشان نگهبان این سرزمین بودند، در جایگاه رفیعشان، واسطه فیض الهی و دعایشان حافظ این مرز و بوم خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش یادآورشد: شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی که خود نمونه بارزی از حضور مقتدرانه ارتش در صیانت  شبانه‌روزی از مرزهای ایران اسلامی است، یک بار دیگر خاطره بزرگمردی و شجاعت خلبانان جان برکف نیروی هوایی  را در دفاع از آسمان ایران اسلامی یادآور شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  در یپامی شهادت سرهنگ خلبان رحمانی را تسلیت گفت.

 وی در این پیام نوشت: شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی بار دیگر خاطرات حماسه آفرینی خلبانان شجاع در صیانت از آسمان کشور و از خودگذشتگی آحاد رزمندگان نیروهای مسلح کشور در دفاع از کشور و برقراری امنیت مرزهای ایران اسلامی را در اذهان زنده کرد.

خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که فرهنگ ایثار و شهادت را به مردم عزیزمان و به ویژه نسل جوان ارزانی داشته و پیروی از همین مسیر نورانی است که همواره دشمن را در نقشه های شوم خود بر علیه نظام اسلامی به شکست وا میدارد.

اینجانب شهادت این خلبان عزیز و رزمنده مجاهد و شجاع نیروی هوایی ارتش  را به فرماندهی معظم کل قوا، امت همیشه در صحنه ایران، همرزمان و به ویژه بیت معظم آن شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال ادامه این راه پرافتخار را خواهانم.

روز چهارشنبه مورخه ۴ دی‌ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.  در این سانحه که به دلیل شرایط بد جوی رخ داد،  با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد و سرانجام ظهر جمعه، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

شهید رحمانی در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان