//
کدخبر: ۲۱۷۳۵۵ //

ماکرون از حضور مجدد روسیه در شورای اروپایی حمایت کرد

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی در استراسبورگ حضور مجدد روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی را تمجید کرد.

 ماکرون از حضور مجدد روسیه در شورای اروپایی حمایت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی از حضور مجدد روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی کاملا حمایت کرد.

وی که روز گذشته در مجمع پارلمانی شورای اروپایی در شهر استراسبورگ فرانسه سخن می گفت اظهار داشت که به این ترتیب شهروندان روسیه اجازه دارند در دادگاه حقوق بشر اروپا از حقوق خود در مقابل دولتشان دفاع کنند. وی همچنین تاکید کرد که روسیه حالا باید به تعهدات خود نسبت به شورای اروپای پایبند باشد.

روسیه اخیرا مجددا همه حقوق خود به عنوان عضو مجمع پارلمانی شورای اروپایی که به واسطه الحاق کریمه به این کشور از آن سلب شده بود را دوباره دریافت کرده است. نمایندگان اوکراین در اعتراض به بازگشت روسیه به شورای اروپایی در نشست پاییزی این مجمع شرکت نکردند.

ماکرون با اولگ سنتسوف، کارگردان اوکراینی محبوس در روسیه که پس از پنج سال، ماه پیش در جریان تبادل زندانیان میان اوکراین و روسیه آزاد شده بود نیز دیدار کرده است.

شورای اروپایی که مقر آن در استراسبورگ فرانسه است در سال 1949 تاسیس شده است. وظیفه آن نظارت بر حقوق بشر و حاکمیت قانون در 47 کشور عضو این نهاد از جمله کشورهایی مانند ترکیه، روسیه و اوکراین است.

روسیه از سال 2014 و به دنبال تحریم های هیات این کشور در مجمع پارلمانی در نشست های این مجمع شرکت نکرده و حق رای از نمایندگان روس در مجمع پارلمانی شورای اروپایی سلب شده بود.

از ژوئن سال 2017 مسکو همچنین پرداخت هزینه های عضویت به شورای اروپایی را متوقف کرده بود. بر اساس قوانین شورای اروپایی کشوری اگر به مدت دو سال حق عضویت خود را به این نهاد پرداخت نکند در معرض تهدید اخراج قرار خواهد گرفت.

بر اساس این قوانین جدید 18 عضو روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی دوباره حق رای خود را به دست آوردند و این تصمیم در آستانه انتخاب یک دبیر کل جدید برای این تشکل در اوایل تابستان سال جاری میلادی گرفته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان