//
کدخبر: ۲۱۵۷۳۸ //

ربیعی: دست هیئت ایرانی درنیویورک پر است

سخنگوی دولت گفت: هیئت ایرانی با دست پر در نیویورک حضور پیدا کرده است.

ربیعی: دست هیئت ایرانی درنیویورک پر است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های امروز هیئت دولت، اظهار داشت: هیئت امنای صندوق بازنشستگی نفت تعیین تکلیف شده اند و ترکیب هیئت امنا و چهارچوب کارهایی که باید انجام بدهند مشخص شده است، این کاری بود که برای بازنشستگان مجمع شرکت نفت انجام شد.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که امروز انجام شد تشکر از مجلس به دلیل موافقت با تشکیل وزارت بازرگانی بود.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان و برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: از نظر دولت، بیانیه سران سه کشور اروپایی در محکوم کردن ایران و متهم ساختن کشورمان نسبت به مسائل میان یمن و عربستان به هیچ وجه قابل قبول نیست. بدون استناد صحبت کردن، بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای شده است که اخیرا زیاد در حال تکرار است.

ربیعی با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم آمریکا فشارهایی به این کشورها وارد کرده و آنها می‌خواستند نسبت به فشارهای آمریکا واکنشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ملاقات‌های مکرری که سران کشورهای اروپایی با رئیس‌جمهور حتی بدون تنظیم قبلی داشته‌اند و تاکیدی که آنها به ادامه اجرای برجام داشته‌اند، نشان می‌دهد ممکن است تحت تاثیر واکنش‌های آمریکا چنین مواضعی اتخاذ شده باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ گفت: شروط و مسائل ما همان موضوعاتی است که قبلا مطرح کرده‌ایم. البته رفع تحریم و برگشت شرایط معاهده مسائلی است که نمی‌توان گفت شرط هستند بلکه حرف ما این است که به جایی که بوده‌ایم، برگردید. تحریم‌ها باید کاملا رفع شود و طرف مقابل به شرایط معاهده برگردد.

وی با اشاره به موضوعات بررسی شده در جلسه صبح امروز هیات دولت گفت: پنج موضوع در دستور کار جلسه هیات دولت بود که عمدتا به کمیسیون‌ها ارجاع داده شد اما اساسنامه صندوق بازنشستگی وزارت نفت و ترکیب هیات امنا و چارچوب‌های کاری‌اش به تصویب رسید.

ربیعی ادامه داد: چارچوب‌های اساسنامه به گونه‌ای تنظیم شده است که هم رسیدگی بیشتری صورت خواهد گرفت و هم مشارکت بازنشستگان وزارت نفت در اداره صندوق پیش‌بینی شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از بحث‌های دیگری که در دولت مطرح شد، قدردانی از مجلس برای موافقت با تشکیل وزارت بازرگانی بود، اظهار داشت: مقرر شد تمام وظایف و اختیاراتی که در این مدت به سایر دستگاه‌ها محول شده است، مجددا بررسی شود تا این وزارتخانه پس از راه‌اندازی بتواند با تمام اختیارات، وظایف خود را انجام دهد.

ربیعی فزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه تاکید کرد تمام تلاش و همکاری خود را انجام می‌دهد تا وزارتخانه جدید بتواند با تمام قوا وظایفش را انجام دهد. در موعد مقرر قانونی، رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی بازرگانی را به مجلس معرفی خواهد کرد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره واگذاری زمین‌های سواحل در جنوب کشور گفت: صحبتی که امروز در جلسه با آقای حجتی داشتم ایشان گزارشی را در جلسه ارائه کردند. در این موضوع به هیچ عنوان بحث زمین‌خواری مطرح نیست. من نه تنها از رسانه‌ها بلکه از مسئولین و مدیران ذیربط هم خواهش می‌کنم در جامعه التهاب‌آفرینی و نگرانی نکنند چرا که جامعه به قدر کافی التهاب دارد.

وی افزود: زمین به این فرد واگذار نشده بلکه به وی اجاره داده شده است، اینطور که آقای حجتی به من گفتند در آنجا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و صادرات میگو هم صورت می‌گیرد و زمین هم متعلق دولت است و به میزان زیادی هم اشتغال ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت در خصوص جذب سرمایه های خارجی نیز گفت:‌ ما از سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور استقبال می‌کنیم و اولویت‌ ما همین نوع سرمایه‌گذاری است.

وی درخصوص اعتراضاتی که به موضوع سهمیه‌بندی کنکور نیز گفت: درخصوص بحث سهمیه‌ها گزارش‌هایی آمده که طبق آن افرادی با فاصله ۹۰ هزار رتبه در کنار هم نشسته‌اند. این موضوع در دولت مطرح و بحث‌هایی صورت گرفت و آسیب‌شناسی هم صورت گرفت.

ربیعی ادامه داد: مقرر شد که آقای غلامی این موضوع را بررسی کند و ما در دولت مجددا آن را در قالب یک لایحه، تقدیم مجلس خواهیم کرد به نحوی که هم ارزش‌گذاری‌ها صورت بگیرد و هم به نحوی نباشد که موجب نگرانی اقشار دیگری شود.

وی درخصوص سفر روحانی و دیدارها و ملاقات‌های وی در نیویورک اظهار داشت: ما با دست پر برای امنیت منطقه حضور پیدا کردیم و همچنین ملاقات‌های بسیار خوبی با سران دولت‌های اروپایی و همچنین با آقای شینزو آبه و خیلی از ملاقات‌های دیگر صورت گرفت.

 ربیعی در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ترامپ داشت حربه صلح را می‌دزدید و از این حربه می‌خواست استفاده کند که حضور رئیس جمهوری، این حربه را برطرف کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان