//
کدخبر: ۲۱۴۷۳۶ //

افشای پیشنهاد عفو نتانیاهو در ازای کناره‌گیری از قدرت

یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد عفو خود از پرونده‌های اتهامی در ازای کناره‌گیری از عرصه سیاسی را مطرح کرده است.

 افشای پیشنهاد عفو نتانیاهو در ازای کناره‌گیری از قدرت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از الجزیره، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تلاش دارد در برابر عفو در پرونده‌هایی که احتمال محاکمه وی در آنها وجود دارد، از عرصه سیاسی قدرت کنار برود.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد که نتانیاهو از چندین ماه یش تاکنون به صورت مخفیانه امکان دریافت عفو از روین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در ازای خروج از عرصه سیاسی را مطرح کرده است. بر اساس این گزارش وی دست‌کم با یک نفر در این موضوع صحبت کرده که هویت وی مشخص نشده است، اما او درباره اینکه رئیس رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد موافقت کند، بدبین است.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد که آویخای مندلبلت دادستان رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را به کلی رد خواهد کرد، چرا که آن را نقض قانون اسرائیل می‌داند. گفته شده است که اسحاق هرتسوگ رهبر مخالفان کابینه احتمال دارد به عنوان حلقه ارتباطی نتانیاهو و ریولین در این زمینه مطرح باشد، اما او حضور در این مذاکرات را تکذیب کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که سخنگوی نتانیاهو پنج‌شنبه گذشته قصد وی برای رسیدن به معامله در خصوص موارد اتهامی مطرح شده ضد او را رد کرده است. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های نتانیاهو از شکست در تشکیل کابینه است که با برکناری وی از نخست‌وزیری، مصونیت قضایی وی از بین برود و او در مورد اتهامات فسادی که ضدش مطرح شده، به زندان بیفتد و سرنوشتی مشابه ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی داشته باشد.

پرونده نتانیاهو به اتهام رشوه و خیانت در امانت و کلاهبرداری در دادگاه اسرائیل است و احتمالا محاکمه وی از اکتبر آینده آغاز خواهد شد.

در بیست و دومین انتخابات کنست که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، ائتلاف آبی و سفید به رهبری بنی گانتس رئیس ستاد پیشین مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، 33 کرسی را کسب کرد و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتوانست بیشتر از 32 کرسی به دست آورد، همین امر موجب شد، هیچ حزبی نتواند اکثریت قاطع کنست را به دست آورد و تشکیل کابینه دهد.

تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی نیازمند به دست آوردن دستکم 61 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست؛ یعنی نصف به اضافه یک است و چنانچه این تعداد کرسی بدست نیاید، کابینه ائتلافی تشکیل نمی‌شود.

تاکنون هیچ حزبی در تاریخ نامشروع اسرائیل نتوانسته اکثریت قاطع کنست را کسب کند و همین امر موجب شده که کابینه ها در سرزمین های اشغالی همواره به صورت ائتلافی به وجود آیند.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل " 1000"، "2000"، "3000"، "4000" متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده نخست متهم است که حدود 300 هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است. در پرونده دوم نیز متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف "یدیعوت آحرونوت" است تا پوشش مثبتی از او و فعالیت هایش در این روزنامه منعکس شود و روزنامه خصوصی "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت توسط دولت زیر فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو پرونده 3000 مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال 1395 جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، به شدت از نتانیاهو انتقاد کردند.

پرونده موسوم به 4000 نیز مربوط به زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت "بزک" که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده اش حمایت رسانه ای کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان