//
کدخبر: ۲۱۴۷۷۶ //

برجام جشن گرفتن نداشت/ باب دیپلماسی با غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا بسته نیست

نماینده بیرجند در مجلس گفت: ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای ما بسیار بالاست و الزاماً نیازی نیست که مشکلات داخلی‌مان را با دیپلماسی حل کنیم، باب دیپلماسی با غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا بسته نیست اما راه سعادت ما حتماً نگاه به توان داخل است.

برجام جشن گرفتن نداشت/ باب دیپلماسی با غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا بسته نیست

سید محمد باقر عبادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم بیرجند و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در باره عدم مذاکره با آمریکا گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری فوق‌العاده هوشمندانه و نه تنها مطابق با شرایط امروز بلکه مطابق با شرایط گذشته جامعه جهانی است.

وی افزود: سال‌های سال است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکره با آمریکا معنی ندارد چرا که آنها طلبکاری‌شان بیشتر می‌شود و قناعتی ندارند، واقعیت مطلب این است فرمایشات مقام معظم رهبری در گذشته از زمان خودش خیلی جلوتر بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ته دل بسیاری از کارشناسان سیاسی در آن زمان اینطور نبود و برخی جریان‌های سیاسی در واقع در عمل به این مطلب خرده می‌گرفتند و این مطالب را باور نداشتند تا اینکه برجام اتفاق افتاد و مذاکرات صورت گرفت و در نهایت عده‌ای هم جشن و پایکوبی برجام را به پا کردند و بسیار خوشحال و امیدوار و دارای حسن ظن بودند.

عبادی اضافه کرد: در همان زمان هم مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا فرمودند که «من خوشبین نیستم»، در حقیقت برجام جشن گرفتن نداشت؛ گفتند مشکلات ما با آمریکا تمام شده و خیلی کاهش پیدا کرد و اینطور رفتار کردند که  ما به همه نشان دادیم که ما اهل دیپلماسی و به علوم روابط بین‌الملل امروز واقف هستیم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان طوری وانمود کردند که هیچکسی جز آنها از روابط بین‌الملل سر در نمی‌آورد، اظهارداشت: منتقدانی که فکر می‌کردند بسیار می‌فهمند، الان که آمریکا، برجام را زیر پا گذاشته و بدترین، ناجوانمردانه‌ترین اقدامات را انجام داده، حتی نظم جهانی که خود آن را ترسیم کرده بود را برهم زده و خواسته متحدین خود را نادیده گرفته، به صحبت‌های سال‌های قبل مقام معظم رهبری رسیدند.

وی افزود: مشخص بود که فرمایشات مقام معظم رهبری از زمان خود جلوتر بود و الان همه باور پیدا کردند. با این مذاکراتی که انجام و نتیجه آن هم معلوم شد اگر کسی باز هم آمریکا را باور ندارد پس نتیجتاً آن فرد مشکل دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احساس می‌کنم جریانات برجام یک فایده و تجربه‌ای شد برای کسانی که از ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) عقب ماندند تا فرصت پیدا کنند به ایشان برسند و انشاالله که هرچه زودتر به این نقطه برسند.

عبادی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره اینکه سیاست فشار حداکثری بر ملت ایران پشیزی ارزش ندارد، اضافه کرد: نکته بسیار جالبی که مقام معظم رهبری اشاره کردند و شاید بعضی افراد به آن رسیده باشند این بود که آمریکایی‌ها بگویند ما هرچقدر به سمت اینها برویم پس فشار حداکثری ما جواب داده تا بالاخره بلایی را بر سر این ملت بیاورند و یکپارچگی و اقتدار ما را بگیرند مانند همان بلایی که بر سر سوریه آوردند اما ما باید هوشیار باشیم و منتظر اینکه با اروپا یا آمریکا نشست و برخاست کنیم تا مسائل ما حل شود نباشیم و به سراغ ظرفیت‌های داخلی خودمان برویم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ما به پیمان اوراسیا پیوستیم یعنی یک ظرفیت بسیار بالای صادراتی به کشورهای عضو اوراسیا پیدا کردیم که دستاورد بسیار خوبی بوده و می‌تواند آثار اقتصادی بسیار خوبی حتی بالاتر از صادرات نفت برای ملت ما به وجود آورد و یقیناً اگر تحریم‌ها درست مدیریت شود می‌تواند تولید داخل را به شدت افزایش داده به دلیل اینکه جلوی واردات بی‌رویه گرفته می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای ما بسیار بالاست و الزاماً نیازی نیست که مشکلات داخلی‌مان را با دیپلماسی حل کنیم، باب دیپلماسی با غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا بسته نیست اما راه سعادت ما حتماً نگاه به توان داخل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۷۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان