//
کدخبر: ۱۱۵۲۹۰ //
آمریکا خطاب به رژیم صهیونیستی:

سیاست واشنگتن مقابل ایران تغییر نکرده است

تارنمای روزنامه جروزالم پست به نقل از یک مقام دیپلماتیک نوشت: با توجه به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص علاقه به مذاکره بدون پیش شرط با ایران، آمریکا به اسرائیل تضمین داده که 'هیچ تغییری' در 'سیاست های خصمانه' نسبت به ایران به وجود نیامده است.

سیاست واشنگتن مقابل ایران تغییر نکرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 این مقام صهیونیست اظهار داشت: اسرائیل 'رابطه مستمر' با دولت آمریکا دارد.

ترامپ دوشنبه این هفته در نشست مشترک خبری با ژوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا گفت که اگر ایران آمادگی داشته باشد حاضرم بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنم.

وی افزود: بنابراین به ملاقات اعتقاد دارم، البته آنها کمی مشکل دارند، من به تعهد خودمان در برجام پایان دادم، اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من حاضرم با هر کسی ملاقات کنم، وقتی ظرفیت جنگ یا گرسنگی وجود داشته باشد، بهتر است مذاکره انجام شود. ترامپ با این حال گفت که اگر بتوانیم کاری کنیم بدون این که کاغذ پاره ای همچون برجام باشد، من حاضرم و هیچ پیش شرطی ندارم.

این نشریه افزود: این دقیقا بخاطر شرایط سختی است که ایران دارد. ریال به پایین ترین ارزش خود رسیده است. برخی مقامات اسرائیل معتقدند ملاقات در زمان کنونی یک اشتباه و برای اسرائیل بد است.

یک مقام دیگر که نامش ذکر نشد گفت: ایرانی ها اکنون زمین خورده اند. این (شکل گیری یک ملاقات) به آنها اجازه می دهد بدون دریافت چیزی در قبال آن، از زمین بلند شوند.

وی گفت یکی از پیش شرطهایی که احتمالا ترامپ پیش از مذاکره در نظر دارد، 'پایان دادن به تهدید برای ویران کردن نزدیک ترین متحد آمریکا در خاورمیانه' است.

این مقام اظهار داشت که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با امضای توافق هسته ای در زمان فشار تحریم ها، به ایران اجازه داد از زمین بلند شود و اکنون شکل گیری یک دیدار مشابه با آن وضعیت است.

دور گلد مقام سابق وزارت امور خارجه اسرائیل نیز گفت که شکل گیری یک دیدار به مثابه بلند شدن ایران از زمین به این بستگی دارد که آیا ترامپ سیاست تحریم های اولیه خود را تغییر می دهد یا خیر.

گلد، مدیر روابط عمومی مرکز اورشلیم گفت: فکر نمی کنم آمریکا از اساس رویکرد خود نسبت به تحریم های ایران را تغییر دهد، مگر اینکه ایران امتیاز بدهد.

گلد درباره دادن 'اهمیت بسیار' بر روی پیشنهاد ملاقات هشدار داد.

وی افزود: در زمان تنش های نظامی سیاسی، لحظات بسیاری وجود دارد که ایده هایی برای یک ملاقات به ذهن خطور می کند؛ بعضی اوقات موثر است و بعضی اوقات موثر واقع نمی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان