//
کدخبر: ۹۳۲۸۹ //
رییس شورای شهر تهران:

آیت الله هاشمی بدعهدی آمریکا را پیش بینی کرده بود

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موافقان و مدافعان برجام بود اما با پیش بینی بدعهدی آمریکا، اعتقاد داشت نتیجه برجام منزوی شدن ایالات متحده در جهان خواهد شد.

آیت الله هاشمی بدعهدی آمریکا را پیش بینی کرده بود
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن هاشمی روز یکشنبه در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: آیت الله هاشمی بر این باور بود که برجام در نهایت منجر به انزوای آمریکا در جهان خواهد شد، چون امروز همه قدرت های جهانی همراه ایران و موافق برجام هستند و آمریکا تنها رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را کنار خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: معاهدات بین المللی، از حضور دولت ها اعتبار می گیرد و عرصه روابط بین الملل نیز حوزه هزینه – فایده است.

رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: برجام، مانند هر معاهده دیگری دارای نقاط قوت و ضعفی برای طرفین است و اینکه دولت آمریکا از آن خارج شده، نشان دهنده این است که برجام را در راستای منافع خود نمی داند.

هاشمی تصریح کرد: پایبندی ایران و پنج قدرت دیگر جهان بر برجام نیز نشان می دهد که این معاهده در مجموع به سود منافع ملی این کشورها است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امکان موفقیت در یک چالش بین المللی و بردن حداکثر سود از آن، زمانی ممکن است که وفاق و وحدت بر منافع ملی ایجاد شود، تردید، دودلی و اختلافات داخلی تنها موجب تضعیف قدرت ملی و بروز بحران در سیاست خارجی کشور می شود.

وی افزود: اگر امروز منطق سیاست خارجی آمریکا توسط متحدان راهبردی و سنتی این کشور مانند اروپا، کانادا و ژاپن به چالش کشیده شده و بخش قابل توجهی از افکار عمومی، کارشناسان و نمایندگان مجلس ایالات متحده با تصمیم ترامپ مخالفند، بدان معناست که چالش خروج از برجام منجر به تضعیف آمریکا خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنابراین اگر ما به دنبال تقویت منافع ملی کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این چالش هستیم، باید همگرایی و کاهش اختلافات و تنش ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

هاشمی، افراط و تفریط را تشدید کننده اختلاف و تضعیف کننده قدرت ملی دانست و گفت: وفاق، همدلی و وحدت، تقویت کننده موضع ایران اسلامی در این چالش بین المللی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این مسیر اراده مصمم و وحدت ملی با محوریت رهبر معظم انقلاب و همچنین حمایت از سرداران حوزه دیپلماسی نظام، ضامن تحقق وعده الهی در یاری مومنان و پیروزی خواهد شد.

* شهردار منتخب مورد حمایت شورا است

هاشمی در ادامه به انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران اشاره کرد و گفت: اعضای شورا در فرایندی شفاف و دموکراتیک، از میان بیش از 20 گزینه، اصلح ترین فرد را بدون هرگونه فشار و سیاسی کاری انتخاب کردند.

به گفته رییس شورای شهر تهران، هر 2 گزینه نهایی از مدیران با سابقه و خدوم کشور هستند که براساس رای و نظر اعضا افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب و مورد حمایت کامل شورا قرار دارد.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز - یکشنبه - سیدمحمدعلی افشانی را به عنوان چهاردهمین شهردار پایتخت(بعد از پیروزی انقلاب) انتخاب کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان