//
کدخبر: ۲۰۷۹۵۵ //

فوری؛سامانه موشکی برد بلند «باور ۳۷۳» رسما رونمایی شد

سامانه موشکی پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ با حضور حجت الاسلام حسن روحانی و برخی فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح رسما رونمایی شد.

فوری؛سامانه موشکی برد بلند «باور 373» رسما رونمایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سامانه موشکی پدافند هوایی باور 373 که به دست متخصصان صنعت دفاعی کشور در کمتر از یک دهه طراحی و ساخته شده است، صبح امروز با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و برخی فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی رونمایی و آماده تحویل به نیروی پدافند هوایی ارتش شد.

سامانه موشکی برد بلند باور373 یک سلاح پدافند هوایی زمین‌پایه است که در کلاس برد و ارتفاع بلند جای گرفته و طراحی آن با نگاه به سامانه‌های روز دنیا و با تکیه بر دانش و تجربیات متخصصان ایرانی و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌سامانه‌های بومی صیاد2 و 3انجام شده است.

سامانه سلاح پدافند هوایی باور 373، محصول وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که متخصصان سازمان صنایع هوافضا مسئولیت یکپارچه سازی و سیستمی آن را به عهده داشته و با هدایت عملیاتی نیروی پدافند هوایی ارتش و مشارکت شرکت صاایران و سازمان صنایع دفاع، طراحی و تولید شده است.

این سامانه می‌تواند اهداف هوایی را در صحنه نبرد با اصابت مستقیم موشک یا با اصابت ترکش‌های سرجنگی موشک ساقط کرده و مانع از ورود اهداف هوایی به محدوده عملیاتی خود شود.

سامانه‌ موشکی باور 373 قابلیت مقابله با اهداف هواپیماهای شکاری و پنهان‌کار، هواپیماهای راهبردی و بمب‌افکن‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های کروز، موشک ضدرادار و موشک‌های بالستیک، هواپیماهای جنگ الکترونیک خاص و هواپیما‌های شناسایی، انواع هلی‌کوپترها و موارد مشابه را داراست.

 این سامانه می‌تواند همزمان تعداد 300 هدف را شناسایی و تعداد 60 هدف را ردگیری کرده و با 6 هدف به طور همزمان درگیر شود.

در مسیر طراحی و دستیابی به این سامانه سلاح، فناوری‌های بسیاری مانند فناوری موشک عمود پرتاب، فناوری چرخش موشک به سمت هدف جهت پوشش 360 درجه جغرافیای تهدید و ...احصاء و به صورت عملیاتی بکار گرفته شده است.

شایان ذکر است این سامانه با وجود توانمندی‌های بیش از سامانه مشابه خارجی، با هزینه‌ی بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی تولید شده است.

یکی از دلایل راهبردی بودن سامانه‌هایی نظیر باور343، قابلیت اعمال حاکمیت در یک فضای گسترده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان