//
کدخبر: ۲۰۳۶۶۱ //

هاشمی: مجلس برای مقابله با فساد با وزارت بهداشت همراه است

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت که مجلس با وزارت بهداشت برای مقابله با فساد در حوزه‌ دارو همراه است تا موضوع روشن و شفاف شده و برخوردهای قانونی صورت گیرد.

هاشمی: مجلس برای مقابله با فساد با وزارت بهداشت همراه است
به گزارش فرتاک نیوز،

همایون هاشمی با اشاره به تاکیدات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر وجود فساد در حوزه بهداشت و درمان گفت: مجلس همواره در موضوع سالم سازی محیط کار و بهداشت تاکیداتی داشته که در همین راستا امروز بحث فساد ستیزی به صورت پررنگ مطرح می‌شود. موضوعی که باید دستگاههای متخصص و مربوطه در آن ورود کنند که نمونه آن دیوان محاسبات به عنوان مجموعه زیر نظر مجلس است.

وی با بیان این که نباید این مضووع به جریان تنشی و اختلاف انگیز تبدیل شود، گفت: قطعا تبدیل شدن موضوع فساد در حوزه بهداشت و درمان به جریان اختلاف انگیز تاثیرات منفی در روند کار می‌گذارد. باید با اصلاح رویه به سمت خدمت رسانی به مردم حرکت کنیم. بدان معنا که بررسی جامع و دقیقی صورت گیرد و اسناد و مدارک به سازمان‌های مربوطه ارائه شود که در همین رابطه هم وزیر بهداشت کمیته‌ای را تشکیل داده که این روشنگری و شفاف سازی کار شایسته‌ای است و همه باید با وزیر همراهی کرده و در عین حال از تنش پرهیز کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عمده فساد مطرح شده مربوط به حوزه دارو است، گفت: ظاهرا برخی شرکت‌ها ارز دولتی گرفته و دارو را وارد کرده اما به بازار عرضه نکردند تا به قیمت بالاتر توزیع کنند.

هاشمی با بیان این که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فساد انگیز و وسوسه انگیز است، گفت:‌ دولت باید ساز و کار مناسبی برای نظارت مستمر و مستقیم بر چگونگی هزینه کرد ارز دولتی داشته باشد. موضوع انحراف از مصرف ارز دولتی در تمامی حوزه‌ها دیده شده این که پول را گرفته و به جای محصول تعهدی محصول دیگری را وارد کردند و مواردی از این دست هم شنیده شده. لذا دولت باید نظارتش را قوی‌تر کند.

وی با  یاد آوری این که موضوع فساد در دارو مربوط به تولید کنندگان داخلی نیست، توضیح داد: این موضوع به برخی از شرکت‌های بازرگانی برمی‌گردد که می‌توان با ساز و کار قانونی اقداماتشان را بررسی کرده و حساب کشی نمود. البته بیان ادعاها و برچسب زدن‌ها هم درست نیست و باعث انحراف از مسیر می‌شود ما در این راه با دولت همراه هستیم تا موضوع روشن و شفاف شود.

هاشمی در پایان گفت: قطعا باید در این راه از سیاسی کاری پرهیز شود چون فضای بهداشت و درمان مربوط به همه طیف‌ها و اقشار مختلف مردم است قطعا سیاسی بازی باعث می‌شود که نتوان خدمات خوبی به مردم ارائه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان