//
کدخبر: ۲۰۲۰۴۶ //

مسئولین از ظرفیت جوانان تحصیل کرده مومن و انقلابی غافل نشوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت:امروز جوانان مومن انقلابی اقدامات زیادی برای پیشرفت کشور انجام دادند،مسئولین نباید ظرفیت جوانان تحصیل کرده مومن و انقلابی را فراموش کنند چون آینده کشور بر دوش آنها است.

مسئولین از ظرفیت جوانان تحصیل کرده مومن و انقلابی غافل نشوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که درمصلی قدس برگزار شد،با اشاره به آیه ای از سوره مائده اظهار داشت:مردم باید عهد و پیمانی که با ولایت بستند را مورد توجه قرار داده و وفاردار باشند.

وی افزود: باید دل و جان خود را از قرآن کریم و عترت و ولایت تغذیه کرده و جان خود را با آیات الهی و نکاتی که مقام معظم رهبری تذکر می دهند شاداب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به ارزش و اهمیت ماه رمضان تصریح کرد: ماه رمضان سفره معنوی و بی بدیل است و یک ماه سفره معنویت گسترده است و هیچ ماهی همانند رمضان نیست.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: نماز جمعه سفره ای معنوی است و هر هفته این سفره چیده می شود تا بصیرت افزایی ایجاد شود و مردم از دردها بشوند و راهکاری برای آن ایجاد شود، یکی از سفره هایی که خداوند به برکت انقلاب به ملت ایران عطا کرده سفره نماز جمعه است و 900 امام جمعه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

آیت الله یعقوبی ابراز کرد: خداوند درباره نماز جمعه تعبیر زیبایی در سوره جمعه آورده و می فرماید که ای مردم هنگامی که نماز جمعه برپا می شود بشتابید و آماده شوید چون این نماز خیر است و همانند نهری است که هر هفته انسان بدن خود را در این نهر شست شو می دهد.

وی گفت: نماز جمعه سبب می شود تا فکرمان از جهالت و گناه شستشو داده شود، نماز جمعه علم انسان را افزایش می دهد و سبب می شود یادخدا بیشتر در دل ها زنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عنوان کرد:در خطبه نخست نماز جمعه خطیب فکر ما را پرورش داده ودر خطبه دوم دل های ما را از غفلت دور می کند،نماز جمعه غفلت زدایی و جهل زدایی می کند و جهل و را گرفته و به انسان علم می دهد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در قنوت نماز جمعه از خدا خیرات و حسنات می خواهیم و یکی از حسناتی که خداوند به ملت ایران عطا کرد برگزاری نماز جمعه در سراسر ایران اسلامی است.

آیت الله یعقوبی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم ابراز کرد: مومنین افرادی هستند که در کار خیر سرعت گرفته و پیش قدم می شوند،باید در کار خیر سرعت گرفته و سهم داشته باشیم و هرجایی کارخیری وجود داشت در آن مشارکت کنیم.

ولایت فقیه یکی از نعمت های خدا به ملت ایران است

وی سفره ولایت فقیه را یکی از نعمت های خدا به ملت ایران برشمرد که طعام روح و ذهن است،گفت: در این 40 سال و به برکت انقلاب اسلامی از سفره اهل بیت(ع) استفاده می کنیم، صحیفه امام راحل دنیایی از رهنمودهای سیاسی و اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ابراز کرد: امام راحل ده سال انقلاب را مدیریت کرد و دراین مسیر ملت ایران ارتقای سیاسی و علمی و اخلاقی پیدا کرد و این موضوعات از برکت امام خمینی(ره) است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری یکی از برکات انقلاب اسلامی است،بیان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خدمت ملت ایران را مورد تاکید قرار دادند، اصل انقلاب اسلامی همت بزرگ است و تداوم انقلاب همت ها را برانگیخت و ملت ایران 8 سال مقاومت کرد و در سختی ها پیشرفت کرد.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید کردند که مسئولین باید مراقب باشند و ملت ایران بیدار باشد چون دشمن کینه توز است و اصل انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است.

تا زمانی که هویت آمریکا تغییر نکند شعار مرگ برآمریکا وجود دارد

وی بیان کرد: رهبری تاکید کردند که شعارهای انقلاب اسلامی باید زنده بماند و افرادی که می گویند تاریخ شعارهای انقلاب  تمام شده است در محاسبات خود اشتباه می کنند،تا زمانی که هویت آمریکا تغییر نکند شعار مرگ برآمریکا وجود دارد.

مسئولین از ظرفیت جوانان تحصیل کرده مومن و انقلابی غافل نشوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عنوان کرد:امروز جوانان مومن انقلابی اقدامات زیادی برای پیشرفت کشور انجام دادند،مسئولین نباید ظرفیت جوانان تحصیل کرده مومن و انقلابی را فراموش کنند چون آینده کشور بر دوش آنها است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد:برخی مسئولین می گویند که باید با آمریکا مذاکره کرد تا مشکلات رفع شود ولی این موضوع اشتباه است وهیچ سودی ندارد، ملت ایران نباید منفعل باشد بلکه باید با مقاومت در برابر دشمن ایستادگی کند.

انقلاب اسلامی "ما می توانیم" را در ملت ایران ایجاد کرده است

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را به دنیا صادر کرده است،خاطرنشان کرد:در برابر مستکبرین هیچ موضوعی غیر مقاومت جواب نمی دهد، انقلاب اسلامی "ما می توانیم" را در ملت ایران ایجاد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان