//
کدخبر: ۱۷۷۷۸۲ //

کشف لاشه ۱۶۰ رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان؛ علت در دست بررسی است

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان سازمان محیط زیست با اشاره به پیدا شدن لاشه ۱۶۰ رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان گفت: نمونه‌گیری از بافت‌ها انجام شده و دلیل تلف شدن این حیوانات در دست بررسی است.

کشف لاشه ۱۶۰ رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان؛ علت در دست بررسی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، مجید خرازیان مقدم پس از بازدید از منطقه تلف شدن قوچ و میش‌های اوریال در منطقه میرزابایلو در پارک ملی گلستان، اظهارداشت: طبق گزارش رئیس پارک ملی گلستان، در چند روز گذشته تعداد 160 راس لاشه قوچ و میش اوریال در منطقه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع توسط محیط بانان پارک ملی گلستان کشف شد که پس از حضور دامپزشکان در منطقه و بررسی وضعیت تلفات و لاشه‌های مشاهده شده، نمونه‌گیری‌ها انجام شد.

وی افزود: به رغم اینکه نمونه‌گیری از لاشه‌ها به دلیل اینکه حدود ده روز از تلف شدن آنها گذشته بود مقدور نبود اما با تلاش اکیپ اعزامی نمونه‌هایی از بافت‌ها، محتویات معده، کبد و دستگاه گوارش این حیوانات برای تشخیص دلیل مرگ از سوی گروه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گرفته و نمونه‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی گلستان و خراسان شمالی ارسال شد.

خرازیان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نمونه‌ها از طریق دامپزشکی به آزمایشگاه مرکز تشخیص دامپزشکی در تهران ارسال خواهد شد و هر گونه اظهار نظر قطعی نیز مستلزم اعلام کتبی نتایج آزمایش‌ها از سوی دامپزشکی خواهد بود.

وی افزود: در بازدید از پارک ملی گلستان، اقدامات بسیار خوبی برای پایش بیشتر حیات وحش در حال انجام است و مشاهده قوچ، میش، کل و بزهای منطقه آلمه و تنگه گل نشان دهنده سلامت حیات وحش این مناطق است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان