//
کدخبر: ۱۹۰۴۵۰ //

هیأت دولت آیین‌نامه اجرایی بودجه ۹۸ را تصویب کرد

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی بودجه ۱۳۹۸ را با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور تصویب کرد.

هیأت دولت آیین‌نامه اجرایی بودجه 98 را تصویب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیأت دولت در جلسه عصر امروز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، ضمن تصویب اختصاص اعتبار برای جبران خسارات خشکسالی در باهوکلات چابهار، دو آیین نامه اجرایی قانون بودجه را به تصویب رساند.

هیأت وزیران با تخصیص مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به بانک کشاورزی به منظور پرداخت تسهیلات لازم به کشاورزان برای جبران آسیب‌های بخش کشاورزی ناشی از وقوع خشکسالی‌های اخیر و عدم امکان تأمین آب لازم در باهوکلات شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان موافقت کرد.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک‌های فنی و اعتباری به تصویب رساند.

این بند از قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور، مجوزهایی را در اختیار دولت قرار داده است تا مجموعه‌ای از منابع مالی را در راستای اجرای برنامه ‌های ایجاد اشتغال مولد، تثبیت اشتغال موجود، اجرای سیاست‌‌های بازار کار و تکمیل برنامه‌‌های مربوط به حکم مشابه در قانون بودجه سال گذشته، به کار گیرد.

افزون بر این دولت می‌تواند تسهیلات بانکی را برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص داده و به منظور تسهیل تأمین وثایق مورد نیاز برنامه‌ های موضوع این حکم، بخشی از منابع عمومی این بند را برای افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه ‌گذاری استفاده کند.

تصویب آیین نامه سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت های تابعه وزارت ارتباطات

با تصویب هیأت وزیران به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌ شود با تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود و برای کمک به سرمایه‌ گذاری‌‌های خطرپذیر، ایجاد کارور (اپراتور) های ارائه‌ کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخشها، حمایت از طرح (پروژه)های توسعه‌‌ای اشتغال ‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره‌ شده اختصاص دهند و مابه ‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان