//
کدخبر: ۱۷۵۵۲۶ //

هیل: سخنان ترامپ برانگیزاننده جرایم نژادی در آمریکاست

تارنمای 'هیل' نوشت: میزان ارتکاب جرایم انزجارآمیز با انگیزه های نژادپرستانه در بخش هایی از آمریکا که کارزار انتخاباتی 2016 دونالد ترامپ در آنها برگزار شده بود، 226 درصد نسبت به دیگر بخش های این کشور، افزایش نشان می دهد.

هیل: سخنان ترامپ برانگیزاننده جرایم نژادی در آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای آمریکایی هیل (The Hill) افزود: این پژوهش و بررسی که توسط سه محقق علوم سیاسی به نام های 'آیال فینبرگ' (Ayal Feinberg) دکترای علوم سیاسی و 'رجینا برانتون' (Regina Branton ) و 'والریا مارتینز ابرز' (Valerie Martinez-Ebers) اساتید علوم سیاسی دانشگاه 'تگزاس شمالی' (North Texas) به عمل آمده، نشان می دهد که چگونه برخی از سخنان ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، برانگیزاننده و محرک جنایات انزجارآمیز نژادپرستانه بوده است.

در گزارش این محققان که جمعه گذشته در روزنامه واشنگتن پست نیز منتشر شده، آمده است که در این بررسی، مواردی همچون نرخ جرم، شمار فعالیت گروه های نژادپرست، درصد افراد تحصیل کرده، جمعیت و موقعیت شهرستان و مدت زمانی که کارزار انتخاباتی ترامپ در آن مکان در جریان بوده، در نظر گرفته شده است.

این پژوهشگران در گزارش خود آورده اند که یافته های آنان نشان می دهد جرایم نژادی در شهرستان هایی از آمریکا که ترامپ دستکم یک همایش از مجموع 275 گردهمایی کارزار انتخاباتی 2016 خود را در آنها برگزار کرده است، 226 درصد نسبت به شهرستان هایی که میزبان کارزار انتخاباتی ترامپ نبوده اند، افزایش داشته است.

این محققان درباره پژوهشی که به عمل آورده اند، گفته اند هر چند این تحلیل نمی تواند قطعی باشد، اما نمی توان 'تاثیر ترامپی' را بر شمار موارد وقوع جرائم انزجاری و نژادی اعلام شده، نادیده انگاشت.

این تارنمای خبری آمریکایی در پایان نوشت: اندک زمانی پس از وقوع حمله تروریستی به دو مسجد در کرایستچرچ نیوزیلند، ترامپ در پاسخ به خبرنگاران درباره خیزش ناسیونالیسم سفیدپوستان، تاثیر سخنانش را بر مهاجم عامل این حادثه رد کرد، این در حالی بود که فردی که مرتکب این عمل شده بود در بیانیه ای که از خود به جا گذارده بود، با اشاره به ترامپ، او را به عنوان 'نماد تازه شده هویت سفیدپوست' توصیف کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان