//
کدخبر: ۱۷۰۰۳۳ //

عضو کمیسیون عمران مجلس: تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام کشور مستلزم ۸۰۰ هزار میلیارد اعتبار است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۸۳ هزار پروژه در کشور گفت: تکمیل این پروژه‌ها ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر به زودی تکمیل نشود از بین می‌روند.

عضو کمیسیون عمران مجلس: تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام کشور مستلزم ۸۰۰ هزار میلیارد اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید احسن علوی امروز در جمع مهندسین بسیجی شهرستان رباط‌کریم با اشاره به وجود 83 هزار پروژه در کشور اظهار داشت: از این تعداد پروژه 75 هزار پروژه با اعتبار استانی و الباقی آن پروژه‌های ملی هستند که برای تکمیل این پروژه‌ها 800 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر به زودی تکمیل نشوند مستهلک و از بین می‌روند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران پنجمین کشور در تربیت مهندس در جهان است که با این رویه رو به رشد در چند سال آینده 4 میلیون مهندس بیکار در کشور وجود خواهد داشت که اصلاً قابل تحمل نیست و بنابراین باید این مشکلات مهندسی و برطرف شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور بیش از 6 میلیون بیکار وجود دارد و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکلات موجود در کشور را با کمک همه دستگاه‌ها و قواها به صورت مهندسی شده برطرف کنیم این آمارها به حداقل می‌رسد.

علوی با اشاره به عدم پیشرفت در بخشی از حوزه‌ها گفت: در جاهایی که در قالب یک تفکر و شکلی واحد عمل کردیم پیشرفت کردیم و تحریم‌ها نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را مغلوب کنند، اما متأسفانه در کشور امروز دچار به هم‌ریختگی فکری هستیم که به بخش خصوصی کمتر اعتنا می‌شود و اعتماد کاملی به آن‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در دنیا بیان کرد: در مسائل امنیتی انقلاب اسلامی در تراز نخست جهان قرار دارد و از این لحاظ بسیاری از کشورها باید در مقابل ایران زانو بزنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران این ظرفیت را دارد که در تمامی حوزه‌ها پیشرفت کند و این مهم با قرار گرفتن متخصصان در جایگاه‌های خود و حوزه فعالیت‌هایشان در کشور محقق می‌شود که باید افرادی روی کار باشند که بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

علوی در پایان با اشاره به فارغ‌التحصیلی سالانه 900 هزار دانش‌آموخته از دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در کشور 400 هزار مدیر وجود دارد که با تصمیمات نا مناسب خود به یکباره اقلام مصرفی و خودرو چندین برابر گران می‌شود و کسی پاسخگو نیست، در کشور 2 تریلیون تومان نقدینگی وجود دارد که اگر این مبلغ به بخش تولید تزریق شود انقلاب اقتصادی به وجود می‌آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان