//
کدخبر: ۱۶۷۱۸۱ //

تاکید بر گسترش همکاری های ایران و بولیوی

«رضا طباطبایی شفیعی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بولیوی و «ویکتور ازکیئل بوردا بلزو» رئیس مجلس نمایندگان این کشور بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کردند.

تاکید بر گسترش همکاری های ایران و بولیوی
به گزارش فرتاک نیوز،

این دیدار به دلیل انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان برگزار شد و دو طرف بیانیه اخیر تد کروز، باب مندز و دیک دوربن، نمایندگان پارلمان آمریکا در مورد انتخاب مجدد «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی را محکوم کرده و راه های پیشبرد همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
بیانیه مذکور قطعنامه پیشنهادی 'حمایت از اصول دمکراتیک و استانداردها در بولیوی و سراسر امریکای لاتین' نام داشت و توسط مندز، کروز و دوربن در یکم فوریه (۱۲ بهمن)، پیشنهاد شده است.
این قطعنامه از دولت مورالس می خواهد به قانون اساسی کشور و مردمسالاری احترام گذاشته و برای بار سوم نامزد پست ریاست جمهوری نشود.در این رابطه ، وزیر کشور و رییس مجلس بولیوی با ادبیاتی تند به این قطعنامه پاسخ داده اند.
ویکتور ازکیئل بوردا از سوی دیگر با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که تشکیل گروه دوستی پارلمانی بولیوی هرچه زودتر مشخص شود.
سفیر کشورمان نیز در این ملاقات بر این نکته تاکید داشت که همکاری های دو کشور در بخش های سیاسی در حد قابل قبولی بوده اما لازم است که به سطوح دیگر اقتصادی فنی و غیره نیز گسترش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان