//
کدخبر: ۱۶۹۷۲۷ //

معاون رئیس جمهوری: ۳۰ درصد پست های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طبق برنامه ششم توسعه تا پایان این برنامه (سال 1400) باید 30 درصد پست های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری:
30 درصد پست های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه ابتکار عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان در پست های مدیریتی یکی از موضوعاتی است که دولت از همان ابتدا با جدیت دنبال آن بود.
وی یادآور شد: با وجودی که 27 درصد بانوان ما از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند اما آنگونه که باید در خصوص واگذاری پست های مدیریتی به آن ها توجه لازم نشده است در حالی که بانوان ما بارها نشان داده اند در این عرصه چیزی کمتر از آقایان ندارند.
ابتکار افزود: استان کرمانشاه نیز به خوبی طبق سیاست دولت حرکت کرده و هم اکنون 33 پست مدیریتی و معاونتی در اختیار بانوان این استان قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش، برابری جنسیتی در تمامی ابعاد را یکی از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که هم در دولت آقای روحانی و هم در نظام جمهوری اسلامی به آن توجه ویژه شده است.
وی ادامه داد: در چهار دهه ای که از انقلاب اسلامی می گذرد همواره تلاش شده تا چه مرد و چه زن به صورت یکسان از نعمت ها و مواهب آن برخوردار و امکانات برای هر 2 جنس به شکل عادلانه ای فراهم شود.
ابتکار یادآور شد: متاسفانه باوجود تمام تلاش هایی که صورت گرفته در یکسان سازی امکانات بین زن و مرد اختلافاتی وجود داشته است هرچند امکانات اختصاص یافته به زنان در دوران انقلاب اسلامی به هیچ وجه با قبل از آن قابل مقایسه نبوده و نیست.
عضو هیات دولت ادامه داد: یکی از تلاش های صورت گرفته فراهم کردن امکان تحصیل برای همه دختران کشور بوده است اما با وجود این تلاش ها هنوز سه درصد آن ها از تحصیل بازمانده اند ولی پیش از انقلاب 38 درصد دختران امکان تحصیل پیدا نکرده بودند.
وی افزود: در بحث ورزش نیز تلاش های زیادی صورت گرفت تا دختران و زنان بتوانند ورزش را به سبد زندگی خود اضافه کنند که تا حد زیادی در این کار موفق بوده ایم هرچند نقصان و کاستی هایی نیز در برخی رشته ها وجود دارد.
ابتکار خاطرنشان کرد: رسانه ملی نیز به تازگی توجه خوبی به ورزش بانوان دارد و تابویی که قبلا در پخش تصاویر ورزشی بانوان وجود داشت شکسته شده است.
معاون رئیس جمهوری همچنین از تنظیم سند ارتقاء خانواده در دولت خبر داد و گفت: این سند با توجه به شرایط خاص هر استان تنظیم شده و کرمانشاه اولین استانی است که آن را برای اجرا به تصویب رسانده است.
وی اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده و توان افزایی این نهاد را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد و گفت: حمایت از نهادهای مدنی و فعالان تشکل های مردم نهاد نیز در دستور کار دولت قرار دارد.
ابتکار همچنین حمایت از تعاونی های بانوان و اشتغالزایی زنان را نیز مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: امروزه بانوان ما از توان و انگیزه بالایی برای نقش آفرینی در عرصه اقتصادی برخوردار هستند و ما نیز آن ها را حتما حمایت می کنیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش به خروج آمریکا از برجام نیز اشاره کرد و گفت: آن ها با این کار خود می خواهند ملت ایران را در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب مایوس و ناامید کنند ولی مردم ما مثل همیشه هوشیار و بیدار فریب توطئه چینی های آنان را نمی خورند.
وی گفت: ملت ما نشان داده اند که همواره جلوی مشکلات و فشارهای دشمنان ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند که آن ها به اهدافشان دست پیدا کرده و به انقلاب و جمهوری اسلامی ضربه ای وارد کنند.
ابتکار در پایان از تلاش های استاندار کرمانشاه در راستای توسعه، عمران و آبادانی این استان قدردانی کرد و گفت: طی یکی 2 سال اخیر کارهای خوبی انجام شده و پیشرفت های قابل توجهی بدست آمده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان