//
کدخبر: ۱۶۹۴۷۷ //
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین:

آژانس برای چهاردهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد؛ چهاردهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد.

 آژانس برای چهاردهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را دلیلی محکم برای اثبات پایبندی ایران به تعهداتش عنوان کرد.

 در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

علیرغم تلاشهای فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین المللی، همکاری های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد و این گزارش بار دیگر تصریح می‌کند که آژانس دسترسی های لازم را داشته است.

در این چارچوب، غریب آبادی بر لزوم تداوم بی طرفی و حرفه ای گری آژانس در اجرای ماموریت محوله تاکید و همچنین از اعمال فشار برخی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.

نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه ایران رفتار مسئولانه‌ای را اتخاذ کرده و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: همانگونه که مکررا اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان