//
کدخبر: ۱۵۶۰۶۸ //

وزیر علوم: حمایت از حضور در همایش های علمی بین المللی ادامه دارد

وزیر علوم گفت: افزایش نرخ ارز می‌تواند بر حضور ایران در همایش‌های علمی بین‌المللی تاثیر داشته باشد؛ با این حال حمایت دانشگاه همچنان وجود دارد.

وزیر علوم: حمایت از حضور در همایش های علمی بین المللی ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور غلامی درباره کاهش حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی در همایش‌های علمی بین‌المللی به دلیل افزایش نرخ ارز، گفت: ارز لازم برای حضور اعضای هیئت علمی در همایش‌های بین المللی، توسط بخشی از دانشگاه تامین می‌شد و بخشی را نیز افراد خودشان هزینه می‌کردند تا بتوانند در این همایش‌ها شرکت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با رشد نرخ ارز ممکن است دیگر آن بخش که توسط اعضای هیئت علمی تأمین می‌شد، مقدور نباشد؛ با این حال حمایتی که دانشگاه داشته، همچنان وجود دارد.

** پیش‌بینی‌های لازم برای سال 98 صورت گرفته است

وزیر علوم ادامه داد: البته دانشگاه‌ها مجبورند دلار یا یورو را با ارز نیمایی بخرند و از آنجا که پیش‌بینی در بودجه آنها بر اساس دلار 3800 تومانی بوده، با نرخ جدید ارز، منابع مالی آنها کفاف نمی‌دهد تا همه آنچه پارسال انجام داده بودند، امسال نیز انجام دهند؛ لذا افزایش نرخ ارز می‌تواند بر این موضوع تاثیر داشته باشد؛ بسته به آن است که در هر دانشگاهی در سال 97 چند نفر آماده رفتن بوده باشند.

غلامی تصریح کرد: دانشگاهی بود که سال گذشته 60 نفر به همایش‌های علمی بین‌المللی فرستاد ولی امسال ممکن است 40 نفر بفرستد؛ بنابراین ممکن است ارز تاثیر خود را گذاشته و آمار حضور در عرصه‌های بین‌المللی در سال 97 کم شده باشد.

این عضو هیئت دولت تاکید کرد: برای سال 98 پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا مشکلی پیش نیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان