//
کدخبر: ۱۴۲۲۰۱ //
بهرام قاسمی:

مکانیزم‌های جدید در حوزه پولی و مالی پیچیده و زمان‌بر است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که اگر صبوری کنیم خیلی زود کلیات SPV مشخص و اعلام می‌شود، گفت: مکانیزم‌های جدید در حوزه پولی و مالی پیچیده و زمان بر است.

مکانیزم‌های جدید در حوزه پولی و مالی پیچیده و زمان‌بر است
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره این‌که« اروپایی‌ها گفته بودند ساز و کار مالی SPV  را قبل از نوامبر اعلام می کنند با توجه به این که چند روز از نوامبر می‌گذرد و دور جدید تحریم‌ها آغاز شده است، آیا به نظرتان اروپایی‌ها به دنبال این نیستند که به نحوی این موضوع را مشمول گذر زمان کنند؟ گفت:  نه موضوع به خوبی در جریان است. همان طور که دوستان اشراف دارند، این نوع مکانیزم‌های جدید به خصوص در حوزه پولی و مالی مکانیزم‌های پیچیده‌ای است لذا وقتی قرار است ساز وکار جدیدی ابداع شده و به کارگرفته شود تاحدی زمان بر است و باید با دقت لازم روی آن کار شود.

وی تصریح کرد: به خصوص با توجه به این‌که ایران شرایط مشخصی را از گذشته مطرح کرده بود، در واقع باید این شرایط آماده می‌شد، فکر می‌کنم اگر باز هم کمی صبوری کنیم باید خیلی زود در واقع کلیات SPV مشخص و اعلام شود، امیدوارم در زمان خیلی کوتاه‌تری هم بتواند به مرحله اجرا و اجرایی شدن برسد.

آمریکایی‌ها به تحریم اعتیاد پیدا کرده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اعمال دور جدید تحریم ها علیه ایران از سوی دولت واشنگتن راسرآغازی برای انزوای بیشتر آمریکا در عرصه جهانی دانست.

این دیپلمات کشورمان با بیان این‌که «آمریکایی‌ها به خصوص دولتمردان کنونی کاخ سفید به تحریم عادت و اعتیاد پیدا کرده‌اند» تصریح کرد: ما این نوع اقدام آمریکایی ها را یک نوع خود تحریمی می‌دانیم.

نپیوستن ایران به سازوکار «FATF» مشکلات عدیده ای را در برابر ما قرار می‌دهد

قاسمی  همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ایرادات شورای نگهبان به CF T گفت : امیدوارم که شبهات اعضای شورای نگهبان در این مورد رفع شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: معتقدیم پیوستن ایران به این سازوکار «FATF» برای ایران سودمند است و نپیوستن به این سازوکار می تواند مشکلات عدیده ای را در برابر ما قرار دهد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان