//
کدخبر: ۱۳۵۴۴۲ //
وزیر بهداشت:

تمهیدات لازم برای تامین داروی مراسم اربعین اندیشیده شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دارو، پزشک و تجیهزات درمانی در داخل کشور و همچنین عراق برای برگزاری مراسم اربعین 97 به میزان کافی وجود دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

تمهیدات لازم برای تامین داروی مراسم اربعین اندیشیده شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز شنبه در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی اظهار داشت: نیروهای امدادی خدمات رسان به زائران پیاده روی اربعین حسینی در خط مقدم تامین امنیت و سلامت در نقاط صفر مرزی قرار دارند.

وی عنوان کرد: این نیروهای خدوم علاوه بر خدمات رسانی به زائران ایرانی به زائرانی که از کشورهای اطراف منطقه به ویژه از مرزهای شرقی کشور وارد می شوند، نیز خدمات ارائه می دهند.

قاضی زاده هاشمی مدت ماموریت نیروهای امدادی را 25 روز اعلام کرد و گفت: گروه های بهداشتی و درمانی بر مواد آشامیدنی، غذایی و مسمومیت های زائران نظارت داشته و از این نظر وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده وزارت بهداشت و نیروهای امدادی در این بخش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نظارت بر مسائل بهداشتی و غذایی با حساسیت بیشتری انجام خواهد شد، اضافه کرد: آمبولانس ها از مرزهای غربی تا شرقی کشور در شعاع 5 تا 45 کیلومتری مستقر هستند و در صورت نیاز به زائران خدمات رسانی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی زائران در مسیر های رفت و آمد، اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و در زمینه مواد خوردنی و خوراکی نیز رعایت بهداشت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته مراسم پیاده روی باشکوهی برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم بزرگترین نماد اسلامی در قرن 21 به شمار می رود و جهانیان ناباورانه آن را مشاهده می کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور دارد مسیر تردد به کربلا باز خواهد ماند و تا مادامی که حکومت عدالت جو و ظلم ستیز ما به حکومت مهدی (عج) پیوند خورده است، این مسیر پایدار خواهد ماند.

مانور اعزام کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی امروز (شنبه) در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان