//
کدخبر: ۱۳۱۴۱۲ //
پمپئو:

ایران باید بفهمد آمریکا به هرگونه حمله بدون معطلی پاسخ خواهد داد

آمریکا با ادعای افزایش تهدیدات از جانب ایران و شبه نظامیان تحت حمایت تهران کنسولگری خود در شهر «بصره» عراق را تعطیل و کارکنان دیپلماتیک این کنسولگری را به مکان دیگری منتقل می کند.

 ایران باید بفهمد آمریکا به هرگونه حمله بدون معطلی پاسخ خواهد داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دولت آمریکا روز جمعه با ادعای افزایش تهدیدات از جانب ایران و شبه نظامیان تحت حمایت تهران اعلام کرد که کنسولگری خود در شهر «بصره» عراق را تعطیل و کارکنان دیپلماتیک این کنسولگری را به مکان دیگری منتقل می کند.

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر هشدار داد که آمریکا ایران را برای هرگونه حمله به شهروندان آمریکایی و یا مقرهای دیپلماتیک این کشور مسئول می داند.

این اظهارات در حالی از سوی پمپئو  مطرح شد که وی پیش از این ادعا کرده بود کنسولگری این کشور در بصره هدف حملات راکتی قرار گرفته است. مقامات آمریکا گفتند که این راکتها به این کنسولگری که در مجاورت محوطه فرودگاهی بصره قرار دارد، اصابت نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «من کاملاً روشن ساخته ام که ایران باید بفهمد آمریکا به هرگونه حمله این چنینی بطور مناسب و بدون معطلی پاسخ خواهد داد».

پمپئو به صراحت نگفت که آیا واکنش آمریکا قریب الوقوع خواهد بود یا خیر.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که تهدیدات علیه کارکنان و مقرهای دیپلماتیک آمریکا در عراق «رو به افزایش» است و افزود که واشنگتن در حال همکاری با نیروهای عراقی و متحدان آمریکا برای مقابله با این تهدیدات است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که کنسولگری این کشور در بصره عراق تخلیه خواهد شد. هرچند برخی از کارکنان همچنان در این مجتمع دیپلماتیک باقی می مانند، اما تصور می شود که این کنسولگری حداقل بطور موقت تعطیل خواهد شد.

یک منبع امنیتی صبح روز جمعه از شلیک سه راکت به نزدیکی کنسولگری آمریکا در بصره خبر داد.

«سارا سندرز» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید حملات راکتی به فرودگاه بصره در ساعات اولیه بامداد جمعه اعلام کرد که فرودگاه یا کنسولگری آمریکا هدف قرار نگرفته است.

وی افزود: «کنسولگری آسیبی ندیده است. وزارت خارجه آمریکا مراقب اوضاع است و سلامت و امنیت آمریکایی ها برایش اولویت دارد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان