//
کدخبر: ۱۳۰۲۵۸ //

صعود لیر در برابر دلار

پس از آن که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد احتمال از سر گیری مذاکرات بین ترکیه و آمریکا برای حل اختلافات وجود دارد، ارزش لیر در برابر دلار ۳ درصد تقویت شد.

صعود لیر در برابر دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وال استریت ژورنال، به دنبال این اظهارات مایک پمپئو و افزایش امیدواری‌ها نسبت به آزادی کشیش بازداشت شده آمریکایی، لیر ترکیه در برابر دلار ۳.۵ درصد افزایش یافت و هر دلار به ۶.۱۲۷۹ لیر رسید. این کشیش آمریکایی به اتهام جاسوسی و دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ توسط دادگاه محکوم شده است.

پرونده بازداشت این کشیش یکی از اصلی‌ترین دلایل مناقشه سیاسی-اقتصادی بین ترکیه و آمریکا عنوان می‌شود که باعث شد لیر ترکیه حدود ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست بدهد. آمریکا در واکنش به این بازداشت تعرفه کالاهای وارداتی ترکیه را افزایش داد و دو وزیر ترک را تحریم کرد.

تصمیم بانک مرکزی ترکیه به افزایش نرخ بهره نیز از دیگر علل تقویت لیر عنوان شده است. بانک مرکزی اوایل این ماه و با وجود مخالفت‌های گسترده رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه با افزایش نرخ بهره تصمیم گرفت نرخ بهره را به ۲۴ درصد افزایش دهد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر یورو به ۷.۲۴۹۲ لیر، هر پوند به ۸.۱۰۶۹ لیر، هر دلار استرالیا به ۴.۴۷ لیر و هر ریال سعودی به ۱.۶۴۶۵ لیر کاهش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان