//
کدخبر: ۱۲۹۳۲۳ //

روحانی : تاریخ دفاع ۸ ساله سرمشق و راه آینده ماست

رییس جمهوری گفت: در دوران دفاع مقدس، علیرغم همه جنایت های جنگی و تجاوز صدامیان ،هیچ قدرتی در جهان و سازمان های بین المللی در برابر این تجاوز نایستاد و این برای ما درس مهمی است. تاریخ دفاع هشت ساله ما تاریخ گذشته نیست، سرمشق و راه آینده ماست.

 روحانی : تاریخ دفاع 8 ساله سرمشق و راه آینده ماست
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح که در مرقد مطهر امام راحل برگزار شد ، افزود: رییس جمهوری با گرامیداشت ایام عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: قبل از هر چیز باید از حضور پرشکوه مردم در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور که بیش از هر سال دیگر این مراسم دارای شکوه و عظمت بیشتری بود سپاسگزاری کنم. همه ما مدیون فرهنگ کربلا و خون شهیدان آن بیابان سوزان سال 61 هجری هستیم.

وی همچنین با گرامی داشت روز شهادت امام چهارم حضرت سجاد(ع) اظهارداشت: ایشان گواه و شاهد حادثه کربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبیین کننده آن حماسه بزرگ تاریخی در طول زندگی خود بود.

روحانی با اشاره به سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس گفت:حادثه ای که بعد از ظهر 31 شهریور سال 59 رخ داد از جهات مختلف حائز اهمیت بود اولین نکته اش آن است که ایران آغازگر جنگ نبود ایران به کشوری تجاوز نکرد و قصد حمله و تجاوز به هیچ کشوری را نداشت.

رییس جمهوری اضافه کرد: پیام انقلاب ما از روز اول پیام صلح و آشتی و اجرای فرامین الهی، برادری، دوستی و حسن همجواری با همسایگان ما بود و علت اینکه مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی و فداکاری کردند این بود که تردید نداشتند که ایران آغازگر جنگ نبوده است.

وی گفت: این دیگران بودند که به سرزمین ما ، کشور ما، استقلال ما و تمامیت ارضی ما هجوم آوردند و ما تنها به عنوان دفاع و ایستادگی در برابر متجاوز از حقوق حیثیت و عزمت و سرزمین وملتمان دفاع کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: این رمز جاودانگی و عظمت این دفاع مقدس در تاریخ 38 ساله و در قرنهای آینده خواهد بود. ملتی که مدافع از حقش بوده است و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است و به همین دلیل بود ملت ما با اتحاد، وحدت، اعتماد، ایمان، امید و ابتکار توانست از همه پیچ و خم های سخت دوران هشت ساله به خوبی عبور کند.

وی اظهار داشت: جنگی که بر ما تحمیل شد یک جنگ عادی و معمولی نبود و بارها جنایات جنگی علیه نیروهای مسلح و مردم ما رخ داد.در همان روزهای اولیه جنگ ، عراق شهرهای مسکونی ما و مردم بی گناه و بی دفاع ما را زیر حملات بمباران موشک باران و گلوله باران خود قرار می داد که نمونه روشن آن شهر دزفول بود.

روحانی خاطرنشان کرد: صدامیان از ملت غیور دزفول به شدت عصبانی بودند . برای اینکه سقوط دزفول به مفهوم سقوط خوزستان بود. این مقاومت و ایثار مردم و بزرگترین شکستی که مردم به صدامیان تحمیل کردند باعث شد ماه های متوالی خانه های آنها زیر حملات شدید موشک باران افلقیان قرار گیرد.

رییس جمهوری یادآورشد: عراق در میدان جنگ بر خلاف همه موازین بین المللی از سلاح شیمیایی استفاده کرد. عراق علیه مردم بی گناه سردشت و حتی مردم بی گناه شهر خودش حلبچه را با بمباران شیمیایی مصدوم و شهید کرد.

وی اضافه کرد: تنها این سه جنایت جنگی نبود؛عراق اسرای ما را هم مورد شکنجه قرار داد و آنها را در زیر شکنجه به شهادت رساند از جمله شهید وزیر نفت ما تند گویان. این هم جنایت جنگی دیگری بود که عراق مرتکب شد.علیرغم همه جنایت های جنگی و تجاوز صدامیان هیچ قدرتی در جهان و سازمان های بین المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکرد و این برای ما درس مهمی است.

روحانی خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع هشت ساله ما تاریخ گذشته نیست، سرمشق و راه آینده ماست. تاریخ دفاع مقدس هشت ساله ما زنده است وبرای همیشه زنده خواهد ماند مصباح هدایت و چراغ راهنمای ماست.جنگ تحمیلی هشت ساله به ما آموخت در شرایط سختی باید روی پای خود بایستیم تحت فرمان رهبری باشیم و متحد باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان