//
کدخبر: ۱۲۳۰۸۹ //
آیت الله سبحانی:

طلبه نباید در دسته بندی های سیاسی قرار گیرد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید گفت: طلبه و عالم نباید در دسته بندی های سیاسی قرار گیرد چرا که موجب کاهش مقام و ارزش آنها می شود.

طلبه نباید در دسته بندی های سیاسی قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله جعفر سبحانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: طلاب سطح آگاهی خود را در تمامی زمینه ها افزایش دهند تا در صورت بروز اختلاف میان احزاب در رفع مشکلات و اختلافات آنها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: کسانی که وارد حوزه می شوند باید در ابتدا هدف خود را مشخص کرده تا به نتیجه مطلوب و موثری دست یابند.

این مرجع تقلید افزود: کم کاری در پژوهش و مطالعه نمی تواند طلاب را در ردیف شیخ مفید، علامه حلی و شیخ طوسی قرار دهد، بنابراین طلاب باید حداقل هشت ساعت کار علمی و مطالعه داشته باشند تا به نتایج مطلوبی دست یابند.

وی یادآور شد: اگر طلبه ای بخواهد سرباز امام زمان(عج) باشد و از دین و اسلام در برابر فضای مجازی دفاع کند باید توان بیشتری داشته باشد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه انسان باید عالم به زمان خود باشد، عنوان کرد: امروزه در شرایطی قرار داریم که دشمنان در فضای مجازی علیه مرجعیت اقدام می کنند، بنابراین توجه به مسائل عقلی، تدابیر و فلسفه بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان است.

وی تاکید کرد: آگاهی داشتن به مسائل سیاسی برای طلاب لازم است و آنها نباید چشم خود را به روی همه مسائل و رویدادها ببندند و بی تفاوت باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تهران ثقل مسائل عقلی و کلامی است، گفت: در شرایط کنونی باید مسائل کلامی جدید را با حساسیت بیشتری دنبال کرد، زیرا با مسائل عقلانی و کلامی می توان شبهات را رفع کرد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه عمامه گذاری در حوزه ها جدی گرفته شود، اظهارداشت: طلاب پس از طی مراحل آموزشی باید به لباس روحانیت ملبس شوند و افرادی که به لباس روحانیت ملبس نمی شوند هدف واقعی خود را درک نکرده اند.

وی با بیان اینکه همه باید پشتوانه نظام باشند، گفت: طلبه ای که درسش تمام می شود باید معمم شده و لباس مقدس روحانیت را به تن کرده و سرباز رسمی امام زمان (عج) باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: تهران شاهراه ورود اندیشه های متفکر و متعدد به کشور است و جرقه های اصلی و اولیه هر جریانی در این بخش زده می شود.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور با بیان اینکه تهران تنگه احد حوزه های علمیه است، تصریح کرد: رشد و شکوفایی و مهارت افزایی در حوزه یک ضرورت به شمار می رود چرا که بی توجهی به حوزه ها لطمه های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: برای اینکه حوزه بتواند تحولات 40 ساله انقلاب اسلامی را جمع بندی کند به یک الگو نیاز دارد که حوزه های علمیه تهران بهترین الگو در راستای تحقق این امر هستند.

حجت الاسلام بهجت پور تاکید کرد: تحصیل در حوزه های علمیه متناسب با وضعیت فرهنگی، شرایط اقلیمی، فرصت و تهدیدها انجام شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و وضعیت اقتصادی موجود گفت: طلاب در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته وظیفه خطیری را برعهده دارند و باید در کنار محرومان و مردم قرار گیرند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: امروز دشمنان با توطئه های خود قصد ترویج ناامیدی و یاس را در بین مردم دارند، اما طلاب با حضور خود در کنار مردم و آگاه سازی آنها از نقشه دشمنان می توانند این توطئه را نیز خنثی کنند.

وی عنوان کرد: حوزه ها در شرایط اقتصادی کنونی نقش مهمی دارند و باید با اشرافی گری مقابله کرده و در کنار مردم و محرومان باشند و درد آنها را به گوش مسئولان برسانند.

آئین افتتاحیه سال تحصیلی 97 - 98 مدارس علمیه خواهران و برادران استان تهران امروز چهارشنبه با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، آیت الله علی اکبر صادقی رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران و جمعی از طلاب و روحانیون در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان