//
کدخبر: ۱۱۹۲۶۸ //
درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ظریف، درباره رژیم حقوقی دریای خزر گزارش می دهد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، دوشنبه هفته آینده برای ارائه گزارشی در مورد اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در قزاقستان و همچنین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابد.

 ظریف، درباره رژیم حقوقی دریای خزر گزارش می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بررسی دعاوی مطروحه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در دادگاه بین المللی لاهه (خروج آمریکا از برجام و مصادره دو میلیارد دلار از دارایی های جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا) در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

همچنین قرار است لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی شود.

وزیر امور خارجه ایران برای پاسخ به سوالات 24 نماینده در جلسه روز دوشنبه هفته آینده این کمیسیون حضور می یابد.

ظریف در این جلسه همچنین در مورد اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در آکتائو قزاقستان درباره رژیم حقوقی دریای خزر توضیحاتی را ارائه می کند.

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر روز یکشنبه 21 مرداد 97 با حضور رییسان جمهوری کشورهای ساحلی این دریا به امضا رسید، تحدید حدود و خط مبدا دو موضوع اصلی است که تصمیم گیری درباره آن به مذاکرات آتی کشورهای ساحلی دریای خزر موکول شد.

** وزیر نیرو به کمیسیون انرژی می رود

وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات شش نماینده در جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد. همچنین قرار است گزارش مسوولان انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های خصوصی صنعت پالایش در این روز در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در خصوص برنامه ها و عملکرد این شرکت در روز دوشنبه گزارشی را به اعضای این کمیسیون ارائه می کند.

** تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش بررسی می شود

نحوه برگزاری آزمون سراسری سال 98 یکشنبه هفته آینده با حضور مسوولان سازمان سنجش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می شود.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگان استیضاح کننده در جلسه روز دوشنبه هفته آینده این کمیسیون بررسی خواهد شد.

** تقاضای استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی می شود

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور دوشنبه هفته آینده به منظور بررسی درخواست استیضاح جمعی از نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس حضور می یابد.

پیش نویس قانون انتخابات مجلس روزهای یکشنبه و دوشنبه با حضور مسوولانی از وزارتخانه های اطلاعات، امور خارجه، کشور و ناجا در این کمیسیون بررسی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان