//
کدخبر: ۹۵۷۱۲ //

علائم اولیه مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی را بشناسید

کارشناس ارشد تغذیه با اعلام اینکه زردی رنگ پوست علائم اولیه مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی است، گفت: سرگیجه هنگام راه رفتن از دیگر علائم جدی ناشی از مصرف قارچ سمی است.

علائم اولیه مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 این روزها گزارش‌های از مسمومیت مصرف قارچ در استان‌های زنجان، کردستان، لرستان و کرمانشاه منتشر شده است. بنابر اطلاعات دریافتی تاکنون 9 نفر از افراد به دلیل استفاده از قارچ‌های سمی که عموما در مناطق جنگلی رشد می‌کند دچار مسمومیت شدند. در همین ارتباط با کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، احمد ربیعی گفت و گو کردیم.

وی با اعلام اینکه مصرف قارچ‌های بهداشتی که برچست تایید شده دارد برای مصرف بدون اشکال است، گفت: با توجه به مطرح شدن بحث مسمومیت ناشی از مصرف قارچ  مردم حتی‌الامکان از مصرف قارچ فله‌ای پرهیز کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه قارچ‌های سمی را نمی‌توان از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ تشخیص داد، افزود: سمی و غیر سمی بودن این قارچ‌ها توسط افراد متخصص و با تجربه امکان پذیر است.

وی با اعلام اینکه فرد مبتلا به مسمومیت با قارچ باید تحت مراقبت پزشکی باشد، گفت: آزمایش کبد و کلیه پس از علائم مسمومیت باید سریع انجام شود. ربیعی در ارتباط با علائم حاد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی، بیان کرد: زردی رنگ پوست از علامت‌های اولیه بوده و سرگیجه در هنگام راه رفتن نیز پس از مدت کوتاهی در فرد بروز پیدا می‌کند.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: قارچ‌های که به صورت خودرو در مناطق جنگلی می‌روید پس از کباب شدن و یا آب پز سم موجود در آن باقی می‌ماند. شکل ظاهری قارچ‌ها سمی مانند قارچ‌های خوراکی است.

سازمان غذا و دارو ایران در ارتباط با مصرف قارچ‌های فاقد برچسب‌های بهداشتی هشدار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان