//
کدخبر: ۹۵۴۷۰ //

بدون مواد سمی از شر مورچه ها خلاص شوید

مورچه ها در خانه تان رژه می روند، چون فصل گرماست. فصل گرما، فصل حشراتی است که به خانه هجوم می آورند. شاید آسانترین راه برای دفع مورچه ها را استفاده از اسپری یا مواد حشره کش بدانید اما با اینکار مضراتی را برای خودتان هم به وجود می آورید. بدون مواد سمی از شر مورچه ها خلاص شوید، کافیست این مطلب را بخوانید.

 بدون مواد سمی از شر مورچه ها خلاص شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

 می‌دانستید سرکه دفع‌کننده‌ی طبیعی مورچه است؟ بوی تند آن مورچه‌ها را از ورود به خانه و نابود کردن آشپزخانه‌تان بازمی‌دارد. هم‌چنین یکی از برترین راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه‌های بالدار است و برای از بین بردن پشه‌ها مفید است.برای درست کردن اسپری دفع‌کننده طبیعی مورچه، مقدار برابر آب و سرکه‌ی سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها و رد فرومونی آن‌ها بپاشید ، عامل شیمیایی که توسط مورچه‌ها ترشح می‌شود و دیگر مورچه‌ها آن را تشخیص داده شده و دنبال می‌کنند. تا چند روز به محض خشک شدن سرکه، این کار را تکرار کنید. این کار مورچه‌ها را از ورود به آشپزخانه‌ی شما ناامید کرده و باعث می‌شود نقل مکان کنند.

نوار چسب برای دفع مورچه ها

اگر در خانه مورچه دارید همیشه شاهد رژه این کوچولوهای پرخور روی کابینت و به خصوص در حوالی مواد شیرین مانند شکر یا ظرف شیرینی هستید. برای جلوگیری از دسترسی آنها به این مواد شیرین، دور تا دور ظروف را نوار چسبی با میزان چسبندگی بالا قرار دهید. توجه داشته باشید که قسمت چسبناک چسب باید به سمت بالا باشد که چسبندگی آن مانع  عبور مورچه‌ها و دسترسی آنها به مواد شود.

با مورچه ها  گچ بازی کنید

برای از بین بردن مورچه ها  از خانه، با کشیدن خطی از گچ در محدوده ورودی خانه، مورچه‌ها را عاجز کنید! مورچه‌ها به دلیل وجود کربنات کلسیم موجود در گچ فراری می‌شوند. علاوه بر آن می‌توانید مقداری از پودر گچ را اطراف نهال یا دیگر گیاهان باغ یا باغچه بپاشید تا از حضور مورچه‌ها و دیگر حشرات جلوگیری کنید.

دفع طبیعی مورچه ها

لیمو به روش‌های زیادی می‌تواند سلامت شما را ارتقا دهد اما به عنوان یک دفع‌کننده‌ی طبیعی مورچه عمل کند و عطر دلپذیر و تازه‌ای به خانه‌تان ببخشد. برای آن‌که آشپزخانه و خانه‌تان را در برابر مورچه‌ها حفظ کنید، مقدار مساوی آب و آب لیمو را در فضای آن‌ها و درزها اسپری کنید. اسید موجود در لیمو حس جهت‌یابی مورچه‌ها را به هم می‌ریزد.آب لیمو برای دفع مورچه‌های شکری هم مفید است.

یک روش جالب برای از بین بردن مورچه

مورچه‌ها در باغچه و حیاط اغلب، شته‌ها را از این درخت به آن درخت جابه‌جا می‌کنند تا از شیره‌ گل‌ها و درختان استفاده کنند. می‌توانید حدوداً در فاصله‌ 20 سانتی‌متری مقداری پشم به کمی نخ ببندید، سپس روی آن پودر حشره‌کش بریزید. به این ترتیب مانع رفت‌ و آمد آن‌ها خواهید شد. البته با بستن مقداری نوارچسب پهن به صورتی که طرف چسبناک آن رو به بیرون باشد، می‌توان مانع از بالا رفتن مورچه‌ها از درخت و حتی میز آشپزخانه شد.

بدون مواد سمی از شر مورچه ها  خلاص شوید

مورچه‌ها از بوی کاج و صنوبر خوششان نمی‌آید، پس اگر در آشپزخانه مقداری اسانس حاوی بوی این درخت‌ها را قرار دهید، مورچه‌ها به آنجا نخواهند آمد.

قرار دادن مقداری پوست خیار در قفسه‌های آشپزخانه نیز موجب فرار مورچه‌ها خواهد شد.

سوراخ‌ها و شکاف‌های محل ورود مورچه‌ها را اگر با صابون پر نمایید، دیگر هرگز از آن محل رفت و آمد نخواهند کرد.

ریختن اندکی نفت در سوراخ مورچه‌ها هم برای مدت کمی می‌تواند چاره‌ساز باشد.

نفرت مورچه از فلفل

مورچه‌ها از جمله حشراتی هستند که از فلفل قرمز نفرت دارند و دور بر آن آفتابی نمی‌شوند. یک روش این است که مقداری فلفل قرمز را در آب حل کرده و به صورت اسپری در ورودی لانه مورچه‌ها برزید به یاد داشته باشید که فلفل باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود اما با ترسی که در آن‌ها به وجود می‌آورد مانع بازگشت دوباره آنها به محل می‌شود.

از بین بردن مورچه ها  با آرد

برای از بین بردن مورچه ها  نواری از آرد را در پشت قفسه‌های انبار یا آشپزخانه و هر جای دیگری که مشاهده می‌کنید مورچه‌ها از آنجا وارد خانه می‌شوند، بریزید. با این کار مورچه‌ها نمی‌توانند از این خط آردی عبور کنند.

پرتقال مورچه ها را فراری می دهد

اگر مورچه‌ها به باغچه، پاسیو و داخل خانه‌تان هجوم آورده‌اند و می‌خواهید از شر این مهاجمان کوچک خلاص شوید، مقداری پوست پرتقال و یک لیوان آب گرم را درون مخلوط کن بریزید تا پوره نرمی ‌به دست بیاید. به آرامی ‌این محلول را اطراف و داخل لانه مورچه‌ها بریزید تا پیغام اسباب کشی به گوش آنها برسد!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۴۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان