//
کدخبر: ۹۴۲۵۷ //

از بین بردن ورم بدن با این راهکار!

با از بین بردن عادت بد نوشیدن آب همراه با غذا از ورم بدن جلوگیری کنید.

 از بین بردن ورم بدن با این راهکار!
به گزارش فرتاک نیوز،

همه ی ما این گفته که در حیت غذا از خوردن آب اجتناب کنید را شنیده ایم. به اعتقاد کارشناسان تغذیه نوشیدن آب حین غذا عمل هضم را دچار مشکل می کند اما عده ای دیگر این نظر را دارند که با نوشیدن آب حین غذا خوردن معده را پر کنید تا غذای کمتری بخورید و لاغر شوید. کدام نظریه درست است دراین مقاله بیشتر در این باره بحث خواهیم کرد.

یک پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب همراه غذا موجب اختلال در عمل هضم آن می‌شود، بیان کرد: نوشیدن آب حدود 2 ساعت بعد از غذا می‌تواند مفید باشد. دکتر محمد تحویل‌زاده با بیان اینکه در طب سنتی، آب خوردن پس از غذا یا همراه یا قبل از غذا منع شده است، گفت: بهتر است از حدود 15 تا 20 دقیقه مانده به غذا و 1 تا 2 ساعت پس از غذا، آب استفاده نشود و تنها غذا سر سفره گذاشته شود و آب سر سفره نباشد. وی افزود: در مجموع در طب سنتی به شدت توصیه شده که انسان فقط از یک نوع خوردنی سر سفره استفاده کند، زیرا معده باید در یک زمان فقط مشغول یک نوع خوردنی یا آشامیدنی باشد تا قوای هضم بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند و از آن غذا انرژی آزاد شود.

مضرات خوردن آب  حین غذا خوردن

ایجاد نفخ و ریفلاکس

با نوشیدن آب همراه با غذا ممکن است شخص دچار نفخ، ریفلاکس، سنگینی پس از غذا خوردن و سنگینی‌ سر، دل‌پیچه،‌ اسهال و دفع غذا از سیستم گوارش به صورت هضم نشده؛ شود. گاهی نیز به دلیل اینکه روند هضم غذا به درستی انجام نمی‌شود و غذای معده به موقع تخلیه نمی‌شود، در فرد تهوع ایجاد می‌شود.  حتی اگر شخص تشنه شود، تا حد امکان باید جلوی تشنگی خود را بگیرد؛ یا ابتدا تشنگی خود را رفع کند و نیم ساعت بعد غذا بخورد یا تحمل کند. بعد از حداقل 1 تا 1.5 ساعت از غذا خوردن فرد می‌تواند آب بنوشد.

ایجاد اختلال در هضم

به گزارش مجله پزشکی آسان طب نوشیدن آب به همراه غذا باعث می شود که این آب با غذای خورده شده مخلوط شده و باعث رقیق شدن غذا و سرد شدن داخل معده می‌ شود. هضم انسان نیاز به حرارت دارد، در نتیجه با خوردن آب در عمل هضم اختلال ایجاد می شود.

ایجاد ورم در بدن

به عبارتی دیگر با نوشیدن آب به همراه غذا شیره‌ های گوارشی رقیق می‌شوند. در صورتی که برای هضم صحیح غذا باید شیره های گوارشی غلیظ باشند. پس شخص دچار سوء هاضمه می‌شود. از عوارض خوردن آب با غذا اینست که فرد با وجود خوردن غذای خوب، انرژی ندارد و بیشتر دچار پف بدن، چاقی، افزایش اندازه و سنگینی می شود.

ایجاد یبوست

به گزارش مجله پزشکی آسان طب آب خوردن هنگام غذا موجب بروز یبوست شده و آنها را عصبی می‌کند. به گفته محققان یکی از علل اصلی بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی، مصرف چای و مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

وقتی شما در حین خوردن غذا آب بنوشید، شما سرعت کل فرایند هضم را کاهش داده که این مسئله باعث نفخ و اختلال در هضم می‌شود. گرچه نوشیدن آب حین خوردن غذا ممکن است کمی باعث کاهش کالری دریافتی شود اما به ضررهایی که به بدن می‌زند نمی‌ارزد.

ایجاد بیماری کبد چرب

یکی دیگر از عوارض آب خوردن با غذا بیماری کبد چرب و آسیب به کبد است. مخصوصا که این آب یخ هم باشد. خودتان ظرف خرشتی را که کمی آب خرشت در آن است تصور کنید. اگر داخل این ظرف آب بریزیم چه می شود ؟ خب چربی های آن سفت شده و به اصطلاح می ماسد. داخل معده و بدن هم همین اتفاق خواهد افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان