//
کدخبر: ۹۱۸۴۲ //

دمنوش های گیاهی معجزه آسا برای کاهش درد قاعدگی

اگر به دنبال راهی برای کاهش دردهای قاعدگی هستید به شما توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با دمنوش های گیاهی برای کاهش دردهای قاعدگی آشنا شوید.

 دمنوش های گیاهی معجزه آسا برای کاهش درد قاعدگی
به گزارش فرتاک نیوز،

دردهای دوران قاعدگی در برخی از خانم ها بسیار شدید و درد آور است تا حدی که گاهی به بستری شدن در بیمارستان می انجامد. از رایج ترین روش های کاهش دردهای قاعدگی، مصرف قرص های مسکن است که در صورت مصرف زیاد و طولانی مدت می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. طب سنتی برای کاهش دردهای قاعدگی توصیه های بسیار مفیدی دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با دمنوش های گیاهی برای کاهش دردهای قاعدگی آشنا کنیم.

روزهای قبل از قاعدگی چی بخوریم؟

استفاده از زعفران و رازیانه و دارچین و ترخون و خوردن فلفل‌سیاه در دروران قبل از قاعدگی به سبک شدن درد در این دوران به شدت کمک می کند .زعفران و رازیانه دارای خاصیت قاعده آوری هستند و به همین دلیل باعث کاهش درد می شوند .

توصیه می شود چند روز قبل از شروع قاعدگی از اسفناج چه به شکل بخارپز و چه خام یا به همراه ماست استفاده کنید زیرا سرشار از آهن است. از خوردن تمشک و گردو نیز غافل نشوید تا به درمان درد قاعدگی خود کمک کنید.

این دمنوش ها به کاهش درد قاعدگی کمک می کند

در دوران قاعدگی برای کاهش درد از دم کرده ی گیاه بابونه، گل گاوزبان و سنبل‌الطیب استفاده کنید.

استفاده از دم کرده ی زنجیل یا خوردن زنجبیل به صورت تازه  در غذاها به دلیل داشتن طبع گرم این گیاه بسیر برای کاهش درد دوران قاعدگی و هضم غذا و حالت تهوع مفید است.

نوشیدن دمنوش نعناع نیز به دلیل کاهش گرفتگی ماهیچه ها و خاصیت آرام بخشی خود باعث تسکین و درمان درد دوران قاعدگی در بانوان می شود .

دمنوش پونه و آویشن علاوه بر تاثیر فوق العاده‌ای که بر کاهش دردهای قاعدگی دارد برای سرماخوردگی هم بسیار مفید است. ۱ قاشق غذاخوری پونه و ۱ قاشق غذاخوری آویشن را در ۳ لیوان آب جوش بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم سی دقیقه‌ای دم بکشد. یک لیوان از دم‌نوش را با ۲ قاشق غذا خوری عسل، شیرین و نوش جان کنید.

روزی دو بار دمنوش بابونه و اسطوخودوس و آویشن را دم کنید و با کمی نبات میل کنید.

پودر سیاهدانه، رازیانه، بومادران و عسل را با هم مخلوط کنید و هر شب یک قاشق مرباخوری میل کنید.

منیزیم مصرف کنید

کمبود منیزیم در خون بر خی بانوان ، عامل ایجاد دردهای قبل از قاعدگی گزارش شده است . خوردن روزانه یه مقدار 500 میلی‌گرم منیزیم و 50 میلی‌گرم ویتامین B6 زیر نظر دکتر از یک هفته قبل از قاعدگی بسیار مفید است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان