//
کدخبر: ۹۰۶۹۵ //

علت صدای تق تق زانو

ایجاد صدای مفصل از علائم اولیه یک اختلال است اگرچه همه مفاصل میتوانند ایجاد صدا کنند اما ایجاد صدای تلق تلق یا تق تق درمفاصل فک، مفصل انگشتان، مفصل زانو رایج تر از بقیه مفاصل است. در ادامه به بحث علت تق تق زانو و درمان آن می پردازیم.

علت صدای تق تق زانو
به گزارش فرتاک نیوز،

فوق تخصص ارتوپد در خصوص شنیده شدن صدای تق تق زانوها گفت:صدا دادن زانو یا صدای تق تق در مفصل در صورتی که به صورت پایدار و باعلایمی مانند زانو درد و ورم همراه نباشد، نگران کننده نیست.

ایشان گفتند:پیچ خوردگی مچ پا به مواردی اطلاق می شود که بعد از گذشت مدتی از پیچ خوردگی مچ پا و بهبود یافتن فرد، بعد از گذشت ماه ها درد همچنان در ناحیه مچ باقی مانده باشد و پیچ خوردگی تکرار شود. در بسیاری از مواقع این ماندگاری درد یا تکرار پیچ خوردگی به علت شدت آسیب اولیه است.

این فوق تخصص ارتوپدی افزود:در مواقعی آسیب دیدگی اولیه باعث پارگی تاندون یا رباط اطراف مچ پا می شود که برای بهبود این وضعیت باید از حرکت دادن عضو آسیب دیده جلوگیری به عمل آید. معمولا برای درمان این عارضه پزشکان مچ پا را گچ می گیرند و یا با بستن پا بی حرکتی نسبی در مچ پا ایجاد می کنند. همچنین برای ثابت و بی حرکت نگه داشتن مچ پا به بیمار توصیه می شود از پوتین استفاده کنند.

وی در خصوص شنیده شدن صدای تق تق در مفاصل توضیح داد:صدا دادن زانو یا صدای تق تق در مفصل درصورتی که به صورت پایدار نباشد و با علایمی مانند زانو درد و ورم همراه نباشد، نگران کننده نیست.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی افزود:اگر چه ممکن است ایجاد این صدا نشان دهنده مشکلی باشد که هنوز ظاهر نشده است. باید توجه داشت تداوم این صدا نشان دهنده بیماری آرتروز است و بهتر است بیمار برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان