//
کدخبر: ۸۳۷۹۵ //

خطر ابتلا به بیماری در کودکانی که به روش سزارین متولد می‌شوند بیشتر است!

بنابر بررسی‌های محققان استرالیا، هلند، ایرلند و بریتانیا، کودکانی که به روش سزارین متولد می‌شوند، بیش از کودکان دیگر احتمال دارد به بیماری‌های مختلف، از جمله چاقی، دیابت نوع 2، هیپوترمی و یا اگزما مبتلا شوند. این محققان بیش از 13 سال روی سلامت تعدادی از مادران و نوزادان‌شان، بررسی کردند.

خطر ابتلا به بیماری در کودکانی که به روش سزارین متولد می‌شوند بیشتر است!
به گزارش فرتاک نیوز،

کودکانی که به روش سزارین متولد می‌شوند، تقریبا ۳ برابر بیشتر به بیماری‌های اختلال متابولیسمی، مانند دیابت و یا چاقی، مبتلا می‌شوند. محققان استرالیا، هلند، ایرلند و بریتانیا با بررسی بیش از ۵۰۰ هزار مادر و نوزاد، متوجه شدند که بیشتر کودکان سزارینی به ابتلا به  عفونت های سیستم تنفسی، اختلالات متابولیسمی و اگزما بسیار مستعد هستند. در مقابل، کودکانی که به طور طبیعی متولد شده‌اند، بسیار کمتر از کودکان سزارینی، به بیماری‌های کوتاه مدت و دراز مدت مبتلا می‌شوند.

این محققان بین المللی نتایج به دست آمده خود را با بررسی‌های بیشتر به اثبات رساندند و به این نتیجه رسیدند که تولد غیرطبیعی و سزارینی، باعث می‌شود تا نوزاد، باکتری های مفیدی را که هنگام تولد طبیعی وارد بدن آنها می‌شود از دست بدهند. در واقع هر نوع تداخل غیر طبیعی در تولد نوزاد، باعث می‌شود که میکروبیوم‌های لازم به بدن نوزاد نرسد و او  بعدها به مشکلات جسمانی متعددی، که معمولا از ۵ سالگی به بعد بروز می‌کنند، مبتلا شود.

زنان باید نسبت به خطرات تولد سزارین کودک‌شان آگاه شوند و بهترین تصمیم را هنگام زایمان بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان