//
کدخبر: ۸۳۰۳۶ //

بیماری های بهاری کودکان

بهار هم با آنکه هوا خوب است اما ممکن است فرزند دلبندتان را بیمار کند. بیماری های شایع بهاری که بیشتر دامن کودکان را می گیرد را در این مطلب بشناسید.

 بیماری های بهاری کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

حساسیت می تواند در ناحیه بینی و چشم باشد. بیشتر کودکان دچار رینیت آلرژیک (حساسیت در بینی) و کونژانکتیویت (حساسیت در چشم) می شوند ولی کمتر سرفه و خس خس سینه و علایمی شبیه به آسم را در آنها می بینیم. اگر حساسیت به بیماری آسم اضافه شود، علایم آسم شدت بیشتری پیدا خواهدکرد. البته حساسیت معمولا در فصل زمستان شدت پیدا می کند ولی در فصل بهار نیز به دلیل گرده افشانی گیاهان ممکن است علایم بیماری در کودک تشدید شود. رینیت آلرژیک در اثر قرار گرفتن کودک در محیط پر از گرده درختان و گل ها ایجاد می شود. علایم آن خارش، گرفتگی بینی، عطسه، سرفه های مکرر و ترشحات گلو و بینی است. ممکن است به دلیل گرفتگی بینی، کودک خواب خوبی نداشته باشد یا دهانی تنفس کند. تنفس دهانی در کودکان باید درمان شود. ادامه این روند، باعث ایجاد ناهنجاری فکی در کودک خواهدشد. آلرژی اگر در چشم باشد، با علایمی مانند خارش، ترشح چشم و قرمزی همراه است. تجویز دارو علایم حساسیت را به میزان زیادی کاهش می دهد.

 

دون دون های بهاری

آبله مرغان در بین دانش آموزان بسیار در فصل بهار رایج است . تب،سر درد و بی حالی و دانه های قرمز رنگ روی پوست از علائم ابتدایی آبله مرغان است. معمولا دانه های قرمز رنگ در ابتدا روی شکم به وجود آمده و بعد از مدتی به قسمت های آبکی تبدیل می شود. کم کم دانه ها در صورت ،دست و پا،گردن و دیگر نواحی دیده می شود.خارش شدید این دانه ها باعث رنجش کودکان می شود و بعد از یک هفته بیماری روند بهبودی آغاز می شود.بروز این بیماری ها نباید در والدین نگرانی ایجاد کند زیرا اگر افراد در بزرگسالی به آبله مرغان دچار شوند، تمام علائم را، با شدت بیشتر پیدا می کنند و بدن به این بیماری ایمن نبوده و ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد.درطول این یک هفته بیماری می تواند به دیگران سرایت پیدا کند .

 

سرما خوردگی در گرما

اکثر سرماخوردگی ها با یک احساس کسالت عمومی شروع می شود اغلب با گلو درد ادامه پیدا می کند. در آغاز سرماخوردگی، گلو درد ناشی از تجمع خلط است و بعد، ممکن است به دلیل ترشحات پشت بینی ادامه پیدا کند.وقتی سرماخوردگی در کودک پیشرفت می کند (که گاهی اوقات یک شبه اتفاق می افتد)، علائم زیر خودشان را نشان می دهند:

1. آب ریزش بینی و داشتن مخاط بینی آبکی

2. عطسه

3. خستگی

4. تب (گاهی اوقات)

5. گلو درد

6. سرفه

گلو درد و سرفه، علائم شایع در سرماخوردگی کودکان هستند. علاوه بر این، ویروس سرماخوردگی می تواند بر سینوس های فرزند شما، گلو، برونش ها و حتی گوش او نیز اثر بگذارد. علاوه بر این سرماخوردگی در بعضی از کودکان منجر به اسهال و استفراغ می شود. در طول مراحل اولیه سرماخوردگی، کودکان ممکن است بسیار تحریک پذیر بوده و از سردرد و گرفتگی بینی شکایت کنند و هر چه بیماری پیشرفت می کند، ترشحات مخاطی بینی نیز تیره تر و غلیظ تر می شوند.

 

نوبرانه ها کار دستتان ندهند

با آمدن بهار میوه هایی مانند چغاله، گوجه سبز یا میوه های کال به بازار می آیند. خوردن این میوه ها به مقدار زیاد، به خصوص اگر شسته نشده باشند، باعث دل درد، تهوع و استفراغ خواهدشد. محدود کردن خوردن چنین میوه هایی و شستن آنها در پیشگیری از بیماری موثر است.

 

این مراقبت ها را انجام دهید

• لباس کودک خود را مرتب بشویید و آنهارا در خانه و یا اتو خشک کنید زیرا گرده های گل و گیاه در محیط بیرون به لباس ها چسبیده می شود.

• به کودک آموزش داده شود تا که بینی خود را با آب شسته تا گرده ها بیرون بیاید.

• در و پنجره های خانه بهتر است در فصل بهار بسته شود.

• اگر حساسیت ها شدید است بهتر از ماسک استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان