//
کدخبر: ۸۱۵۳ //

پزشکی تنها در درمان خلاصه نمی‌شود

رویکرد نظام سلامت محدود به یک قسمت نیست و نباید خدمات گروه‌های مختلف پزشکی را که در حیطه آموزش و توانمندسازی فعالیت می کنند، نادیده گرفت.

پزشکی تنها در درمان خلاصه نمی‌شود

به گزارش فرتاک نیوز، محمد مهدی گلمکانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با ابراز تاسف از اینکه جامعه پزشکی را در درمان صرف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی خلاصه می کنند، اظهار داشت: تا زمانی که این نگرش نسبت به پزشکی وجود داشته باشد، تمام تلاش گروه‌های مختلف پزشکی و افرادی که در حیطه آموزش و توانمند سازی و پیشگیری از بیماری ها در خانه های بهداشت و مراکز سلامت حاشیه شهرها و مناطق دورافتاده خدمت می کنند، نادیده گرفته می شود.

 

وی افزود: نباید رویکرد نظام سلامت را محدود به یک قسمت کوچک از آن یعنی ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی دانست زیرا بسیاری از همکاران پزشک تنها بر اساس شرافت انسانی در دورترین نقاط کشور و با حداقل امکانات و دستمزد به مراقبت از بیماران مشغول هستند.

 

گلمکانی ادامه داد: البته ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران، خود جای بسی فخر دارد که دیگر نیازی نیست افراد برای دریافت این نوع خدمات به خارج از کشور بروند اما نباید دیدگاه مردم و مسوولان، درمان‌نگر و فقط معطوف به این خدمات باشد.

 

دبیر هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه شاکله نظام سلامت را گروه‌های پزشکی تشکیل می دهند، بیان کرد: اگر جامعه پزشکی را از مشارکت بی بهره کنیم برای تحقق اهداف یا اجرای برنامه های نظام سلامت دچار مشکل می شویم.

 

به گفته گلمکانی، چنانچه در بحث های اجرایی و تدوین قوانین نظام سلامت، مشارکت فعال جامعه پزشکی صورت نگیرد، در اثربخشی موفق نبوده و نمی توان در راستای افزایش سواد سلامت جامعه، پیشگیری از بیماری ها و نهادینه کردن اقتصاد سلامت گام برداشت.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان