//
کدخبر: ۸۰۰۴۸ //

روش هایی ساده برای افزایش هوش

برای مدت ها تست IQ به عنوان بهترین روش برای تعیین هوش فردی شناخته میشد. اما امروزه تحقیقات نشون میده که هوش انسانی به وسیله سه مولفه ذهنی یعنی توانایی استدلال، قدرت حافظه کوتاه مدت و همچنین توانایی لسانی می تواند سنجیده شود.

 روش هایی ساده برای افزایش هوش
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مدت ها تست IQ به عنوان بهترین روش برای تعیین هوش فردی شناخته میشد. اما امروزه تحقیقات نشون میده که هوش انسانی به وسیله سه مولفه ذهنی یعنی توانایی استدلال، قدرت حافظه کوتاه مدت و همچنین توانایی لسانی می تواند سنجیده شود. و به خاطر اینکه این سه مولفه هر کدوم مدار خودشون رو در مغز انسان دارن، بسیاری از افراد در یکی از این سه مولفه قوی هستن و در بقیه ضعیف عمل می کنن. در ادامه این متن روش هایی ساده برای افزایش هوش به شما ارائه می کنیم.

 

یادگیری، یادگیری و یادگیری

مغز انسان به مقدار بسیار زیادی قابل تغییر و تحوله. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشین باهوش تر خواهید بود. بنابراین اگه میخواین که هوش خودتون رو افزایش بدین، عادت کنین که هر روز مشغول یادگیری چیزای جدید باشین حتی اگه این کار خوندن یه مقاله یا گوش دادن به یه فایل صوتی باشه.

 

اثر مطالعه کردن در افزایش هوش فردی

تحقیقات پزشکی نشون داده که مطالعه کردن برای مغز انسان بسیار خوب و ضروریه. نه تنها قدرت تخیل و خلاقیت شما رو افزایش میده بلکه دامنه لغات شما و توانایی شما برای بیان کردن دقیق تفکراتتون در زندگی روزمره رو هم افزایش میده.

 

روش انجام کارهای روزمرتون رو عوض کنین

این هم روش ساده دیگه ای هست که میتونه مغز شما رو تقویت کنه. فقط لازمه کارهای روزمرتون رو نسبت به قبل جور دیگه ای انجام بدین. مثلا اگه شما معمولا با دست راست مسواک میزنین، برای مدتی بهتره با دست چپ مسواک بزنین. این کار باعث میشه که مغز شما مسیرهای جدیدی برای تنظیم کردن حرکات شما در کنار مسیرهای روتین قبلی به وجود بیاره.

 

به استفاده از گوگل و تکنولوژی ها معتاد نشین

گوگل و دیگر پیشرفت های تکنولوژی زندگی ما رو خیلی آسون کردن و این یعنی اینکه زندگی ما بسیار به این تکنولوژی ها وابسته هست. این موضوع دقیقا به این معنیه که ما استفاده کمتری از توانایی های ذهنی خودمون می کنیم. بنابریان بهتره که به جای یافت سریع جواب ها در اینترنت و یا استفاده از فناوری های دیگه مقداری به خودمون زحمت فکر کردن بدیم. هرچه بیستر از مغزمون استفاده کنیم قوی تر و کارآمدتر میشه.

 

مسائل جدید رو برای خودتون توضیح بدین

دفعه بعدی که اطلاعات جدیدی پیدا کردین یا مهارت جدیدی یاد گرفتین، مقداری با خودتون خلوت کنین و مفاهیم جدیدی رو که یاد گرفتین برای خودتون توضیح بدین. حتی میتونین این کار رو جلوی آینه و با نگاه کردن به خودتون انجام بدین. این کار در واقع به خاطر این موضوع هست که مغز شما اون چیزها رو بعدا سریعتر به یاد میاره وقتی که نیاز باشه.

 

مفاهیم مورد نیاز خودتون رو در 140 حرف خلاصه کنین

اگه شما از اپلیکیشن توئیتر (شبکه اجتماعی) استفاده می کنین ابن نکته برای شما خیلی جذابه. سعی کنین که مطالب یا موضوعات مختلف رو در 140 حرف به صورت خلاصه بنویسین. این کار شما رو مجبور میکنه تا فکرها و ایده های خودتون رو ویرایش و یا درست کنین. این کار کمک میکنه تا فکرهای خودتون رو به صورت خلاصه و مفید درآرین و همچنین کمک میکنه تا مهارت های ارتباطی خودتون رو تقویت کنین. بهتره که فکرها و ایده هاتون رو جایی یادداشت کنین.

 

اثر انجام بازی های فکری بر افزایش هوش فردی

اما یکی از خوبی های پیشرفت تکنولوژی ها در این قرن اینه که الان تعداد بسیار زیادی از برنامه های کاربردی وجود داره که به ما کمک میکنن تا زندگی بهتری داشته باشیم. بین همه این برنامه ها تعدادی هم هستن که روی تقویت کارکرد مغز انسان کار میکنن که الان منظور ما همون بازی های فکریه. برنامه هایی مثل Elevate و Lumosity هستن که شما میتونید با دانلود اونها مولفه های مختلف هوش فردی خودتون رو تقویت کنین.

 

با افراد باهوش رفت و آمد داشته باشید

معمولا گفته میشه که سطح کارایی شما برابر با متوسط پنج نفر از کسانی هست که دور خودتون جمع می کنین. پس اگه سعی کنین که دوستاتون رو از افراد بالاتر از خودتون انتخاب کنین، میتونید که سطح خودتون رو افزایش بدین. دلیل این موضوع احتمالا اینه که شما خودتون رو در معرض ایده ها و روش های اجرایی بالاتر و بهتری قرار میدین. همچنین اگه در جمع های دوستی خودتون بالاتر از همه باشین پس از مدتی سطح شما تنزل پیدا میکنه.

 

غذای سالم بخورین و سالم زندگی کنین

“شما اون چیزی هستین که میخورین.” این اصل کلی رو میشه رو همه ارگان های بدنتون از جمله مغزتون تعمیم بدین. بنابراین غذاهای ناسالم روی بدن شما اثر منفی میذاره و کارایی اون رو کاهش میده. همچنین اگه روش زندگی یا لایف استایل شما ناسالم باشه مثلا سیگار بکشین، باز هم با مشکل مواجه میشین. بنابراین غذا و زندگی سالم برای افزایش و تقویت مغز و هوش فردیتون ضروریه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان