//
کدخبر: ۷۶۴۲۶ //

مقایسه داروهای گیاهی با شیمیایی در بهبود اعصاب

متخصص طب ایرانی گفت: داروهای گیاهی، علاوه بر کاهش استرس، درمان بیماری‌های مفاصل و بهبود زخم‌ها، خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد.

مقایسه  داروهای گیاهی با شیمیایی در بهبود اعصاب
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود قادری متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص روش‌های تقویت اعصاب گفت: داروهای گیاهی در تقویت و بهبود وضعیت اعصاب عمل‌کرد بهتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند؛ مصرف گیاهان دارویی، علاوه بر کاهش استرس، درمان بیماری‌های مفاصل و بهبود زخم‌ها، خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد.

وی گفت: مصرف بی رویه داروهای شیمیایی در طولانی‌مدت باعث مقاومت دارویی می‌شود؛ لذا مصرف داروهای گیاهی، علاوه بر کاهش استرس در افراد، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت و حتی از دیگر بیماری‌ها نیز ایمن می‌کند.

قادری بیان داشت: ناراحتی عصبی و اضطراب شدید اغلب ناشی از کمبود ویتامین‌های گروه B به خصوص تیامین (ویتامین B1)به وجود می‌آید؛ اگر رژیم غذایی بیماران سرشار از مواد نشاسته‌ای باشد، عواقب کمبود ویتامین بیشتر خواهد شد.

متخصص طب ایرانی اظهار داشت: گیاهان ریحان، نعناع، بابونه، اسطوخودوس و اکالیپتوس، در تقویت اعصاب از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و از این گیاهان در درمان زخم‌ها و دردهای مفاصلی به صورت عرق، بخور یا موضعی برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان