//
کدخبر: ۷۲۲۵۹ //

روش های پاکسازی پوست در منزل

برای پاکسازی پوستتان نیازی نیست هزینه و وقت زیادی صرف کنید. ما در این مطلب به شما یاد میدهیم چطور در خانه اینکار را انجام دهید.

 روش های پاکسازی پوست در منزل
به گزارش فرتاک نیوز،

منافذ پوست شما می‌تواند با چربی، سلول‌های خشک یا مرده پر شده و همه‌روزه با آلودگی و انواع کثیفی مسدود شود. زمان‌هایی نیز به دلیل زیاد‌بودن گلبول‌های سفید خون، پوست متورم و این منافذ مسدود می‌شود. جلوگیری از مسدود‌شدن منافذ پوست در درمان جوش صورت و جلوگیری از جوش و آکنه بسیار مؤثر است. بهترین راه برای خلاصی از مسدود‌شدن منافذ پوست، داشتن یک رژیم روزانه‌ی مناسب برای مراقبت از پوست است. لایه‌برداری‌های منظم پوست، سلول‌های مرده، چربی، آلودگی و سایر ناپاکی‌هایی را که منجر به مسدود‌شدن منافذ آن می‌شود، از بین می‌برد.

 

اولین قدم

دستمال‌های پاک‌کننده آرایش و صورت حاوی ترکیبات موثر و مفید برای پوست هستند که بدون نیاز به آب حجم بیشتر مواد آرایشی، چربی‌های اضافه و آلودگی‌های سطحی را از روی پوست برداشته و همزمان با تمیز کردن اولیه پوست، با خاصیت مرطوب‌کنندگی از خشک و قرمز شدن آن پیشگیری می‌کند. اما حتما از اعتبار برند و کیفیت این دستمال‌ها هنگام خرید مطمئن شوید و از آنها به‌درستی برای پاک کردن پوست استفاده کنید. با این روش که ابتدا باید پاک کردن را از پیشانی آغاز و به سمت پایین حرکت کنید تا به قسمت چانه برسید و در آخر اطراف و نوک بینی را پاک کنید.

 

این راهکار ساده

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی پوست صورت است. این روش منافذ مسدود را باز کرده و اجازه می‌دهد تا انواع آلودگی که وارد پوست شده، شسته‌ شود و از بین برود. یک قوری را پر از آب کنید و درپوش‌اش را بگذارید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب داغ شود. زمانی که آب به‌اندازه‌ی کافی داغ شد که بخار تولید کند، قوری را از روی اجاق بردارید. روی سر خود، حوله‌ای بیندازید و صورت خود را رو به بخار آب بگیرید. اجازه بدهید بخار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پوست شما نفوذ کند و تقریبا صورت‌تان را خیس کند. سپس به‌آهستگی صورت خود را خشک کرده و از تونر صورت (برای تعادل pH پوست) و مرطوب‌کننده‌ی ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) استفاده کنید. صورت خود را دو بار در هفته بخور بدهید تا منافذ آن پاک شود و پوست‌تان جوان بماند.

 

دانه ها را دربیاورید

بعضی از دانه های سر سیاه بزرگ را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید ،اما دانه های بسیار ریز تر و کوچکتر را با وسیله ای که مخصو ص پلینگ است ودر فروشگا ههای لوازم آرایشی یافت می شود، خارج سازید .این وسیله به شکل میله ای است که سر آن حلقه ای شکل بوده وشما می توانید پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید با کشیدن این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه ی بینی و چه بقیه ی قسمتهای دیگر صورت ،تمام جوشها ی ریز سر سیاه را که توسط بخور برای بیرون آمدن آماده شده اند را خارج سازید .هر بار که این وسیله ی حلقه ای شکل را روی پوست می کشید حتما با یک پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد غفونی کرده و دوباره کار را ادامه دهید.(خودتان نیز می توانید این وسیله ی ساده را با یک مفتول سیمی که خیلی هم نرم نباشد به شکل یک میله ی ساده با سری حلقه ای شکل درست کنید و از آن استفاده نمایید.)

 

نوبت ماسک است

پس از خارج سازی جوشهای سر سیاه و زیر پوستی و جرمهای روی پوست  که حتما بلا فاصله پس از بخور انجام شود ،از ماسکهای ماست و جوانه ی گندم (یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری آرد جوانه ی گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید) ویا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری نشاسته مخلوط کنید )و به آرامی بر روی پوستتان به حالت دورانی و ماساژ بمالید و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنک بشویید.

 

اگر پوستتان خشک است

اگر پوست‌تان خشک و حساس است و با انجام بخور اذیت می‌شود، می‌توانید از روش کمپرس گرم استفاده کنید. برای این منظور باید مانند مراحل اولیه بخور، آب را به‌همراه بابونه یا زنجبیل بجوشانید و اجازه دهید کمی سرد شود. سپس آن را از صافی رد کرده و حوله تمیزی را به آن آغشته کنید.این حوله را برای 10دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بهتر است حوله مخصوصی را برای این کار اختصاص دهید و جای دو چشم را در آن سوراخ کنید تا چشم‌ها، مژه‌ها و ابروهای‌تان آسیب نبینند. بعد از اتمام کمپرس نیز صورت را با آب سرد شست‌وشو دهید و حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان