//
کدخبر: ۶۵۳۵۸ //

آیا لیزر سرطان زا است؟

دبیر علمی یازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی لیزری ایران با اشاره به اینکه انرژی لیزر سرطان‌زا نیست، گفت: در صورت استفاده نادرست از لیزر سوختگی، کبودی و پارگی بافت ممکن است برای فرد ایجاد شود و به هدف نهایی در انجام لیزر دست نیابیم.

آیا لیزر سرطان زا است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کامران عزتی در نشست خبری یازدهمین همایش انجمن علمی پزشکی لیزری ایران اظهار داشت: لیزر متعلق به همه گروه‌های پزشکی بوده و آخرین دستاوردهای لیزر در علوم پزشکی، چالش‌های پیش‌روی حوزه لیزر و لیزر در طب سوزنی از جمله مباحثی است که در این کنگره ارائه می‌شود.

 

وی افزود: پانلی نیز در ارتباط با شکایات مطرح شده تحت عنوان پانل پزشکی قانونی برگزار می‌شود تا به همکاران هشدار داده شود در چه زمینه‌هایی به بیمار و حتی کاربر ممکن است آسیب وارد شود و در واقع قصور را کاهش دهیم.

 

دبیر علمی یازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی لیزری ایران با بیان اینکه انرژی لیزر سرطان‌زا نیست، گفت: البته استفاده نادرست و بدون آگاهی می‌تواند سبب سوختگی، کبودی و پارگی بافت بیمار شود و به هدف نهایی از انجام لیزر دست نیابیم.

 

وی گفت: لیزرها زمانی که واردات آن در کشور انجام گرفت کاربران آن آموزش لازم را فرا نگرفته بودند که پس از آن کم کم این اقدام صورت گرفت.

 

عزتی در مورد این مسأله که لیزر بر چه میانگین سنی افراد می‌تواند استفاده شود، گفت: استفاده از لیزر در هیچ سنی ممنوعیت ندارد و می‌توان از لیزرهای کم‌توان در کودکان و سالمندان با احتیاط استفاده کرد البته باید مراقب تیغ دو لبه استفاده از لیزر بود چرا که این مسأله باید حتماً توسط افراد حاذق و دوره دیده انجام گیرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان