//
کدخبر: ۶۳۶۶۸ //

این سرطان در حال زیاد شدن است

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: به دلیل اینکه جمعیت به سمت پیری می‌رود سرطان پروستات در حال زیاد شدن است و در کل آمارهای ما با آمارهای جهانی تفاوت زیادی ندارد.

این سرطان در حال زیاد شدن است
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی عقیلی متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی، گفت: سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در کشور ما است و بسیاری از این افراد به صورت اتفاقی به پزشک مراجعه و تشخیص داده می‌شوند. همچنین در خانم‌ها سرطان پستان و در آقایان سرطان معده شایع‌ترین است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در سرطان‌های نوظهور سرطان‌های دستگاه گوارش و روده‌ها نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده است. وی در ادامه گفت:‌ به دلیل اینکه جمعیت به سمت پیری می‌رود سرطان پروستات در حال زیاد شدن است و در کل آمارهای ما با آمارهای جهانی تفاوت زیادی ندارد.

 

عقیلی افزود: برنامه‌های غربالگری توسط وزارت بهداشت در شهرهایی که سرطانی مانند گوارش شیوع بیشتری دارد کمک بسیار زیادی به افراد بیمار کرده است.

 

وی با توجه به اینکه بیماران در چه مرحله‌ای از بیماری سرطان به پزشک مراجعه می‌کنند،‌ گفت: این مرحله در درمان بیماری بسیار مهم است، همچنین بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی حدود 50 تا 60 درصد بیمارانی که مبتلا می‌شوند، درمان پیدا می‌کنند و به دلایل دیگر از دنیا می‌روند.

 

عقیلی افزود: وزارت بهداشت با برنامه‌هایی شامل آموزش بهداشت عمومی، تغذیه مناسب، انجام ورزش و ... مردم را راهنمایی می‌کند و در پی‌ آن روش‌های غربالگری را انجام می‌دهد.

 

دبیر علمی دومین کنگره کلینیکال و آنکولوژی گفت: انجمن‌های تخصصی به خصوص انجمن کلینیکال آنکولوژی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در تقویت نیروهای متخصص در آینده تمهیداتی را اندیشیده است و باید تمامی معلومات و دانستنی‌ها به روز شوند.

 

وی تصریح کرد:‌ طب سنتی به طور مستقیم نمی‌تواند در درمان سرطان نقشی داشته باشد، همچنین در دانشگاه‌های طب سنتی پزشکانی در حال تربیت هستند که می‌توانند بهبود کیفیت زندگی را تقویت کنند و این مسئله غیرمستقیم با درمان سرطان در ارتباط است.

 

عقیلی در پایان گفت: درمان سرطان در ایران در همه زمینه‌ها از قبیل بستری،‌درمان و ... هزینه کمتری دارد ولی به هر حال هزینه سرطان بالا است و برای هدفمند بودن آن باید دولت و وزارت بهداشت همچون گذشته اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان