//
کدخبر: ۶۰۱۱۵ //

اعلام آمادگی شرکت دارویی انگلیسی برای کمک به زلزله‌زدگان ایران

شرکت بزرگ دارویی «جی اس ک» GSK انگلیس ضمن اعلام همدردی با بازماندگان زلزله دلخراش غرب ایران، آمادگی خود را برای ارسال دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز مناطق زلزله‌زده اعلام نمود.

 اعلام آمادگی شرکت دارویی انگلیسی برای کمک به زلزله‌زدگان ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از یک مقام آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، این شرکت انگلیسی اعلام کرده که از طریق دفتر خود در تهران در حال هماهنگی با مسئولین ذیربط داخلی می‌باشد تا بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی طرف ایرانی، کمک های داروئی مورد نیاز زلزله زدگان را تامین نماید.

 

برخی از افراد، نهادها و تعدادی از شرکت های انگلیسی طی دو روز گذشته و در پی بروز حادثه زلزله در غرب میهن اسلامی، در تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن آمادگی خود را برای کمک به هموطنان آسیب دیده از این زمین لرزه اعلام نموده اند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، ضمن ابراز تأسف از حادثه دلخراش زلزله در غرب ایران، از تمام افراد و نهادهای دولتی و غیردولتی که تاکنون با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرده‌اند، قدردانی نمود.

 

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ضمن ابراز تأسف عمیق از حادثه دلخراش زلزله در غرب ایران و نیز بخش‌هایی از کشور همسایه عراق و ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان و مجروحان این حادثه و نیز تسلیت به خانواده ایرانیان مقیم انگلستان که در این حادثه برخی از بستگان خود را ازدست‌داده‌اند، از پیام‌های تسلیت و همبستگی ایرانیان مقیم انگلیس و مقامات دولتی و غیردولتی و نیز مردم این کشور درروز گذشته (دوشنبه9 و اعلام آمادگی برای کمک به دولت و ملت ایران در این شرایط دشوار قدردانی می‌نماید.

 

سفارتخانه ایران در لندن در بیانیه خود افزود: با توجه به تماس‌های متعدد و اعلام آمادگی نهادهای مدنی و دولتی برای ارائه کمک‌های دارویی و نیازهای فوری انسانی به مراکز آسیب‌دیده، ضمن تشکر به این وسیله اعلام می‌دارد که شماره ‌حساب‌های بانکی برای کمک‌های مالی هموطنان در ایران و همچنین ایرانیان خارج از کشور و اتباع علاقه‌مند خارجی از سوی هلال‌احمر ج.ا.ایران اعلام شده است.

 

در حال حاضر نیازهای داروئی و کمک‌های اولیه فوری از طریق منابع دولتی و کمک‌های مردمی در داخل کشور تأمین‌شده و در حال تأمین است. البته با توجه به شرایط در صحنه و در صورت نیاز به دریافت کمک‌های دارویی و غیره، مراتب در روزهای آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

 مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه، استان های غربی کشورمان را لرزاند که تا این لحظه 430 کشته و بیش از 7هفت هزار مصدوم داشته است.

 

مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان