//
کدخبر: ۲۶۶۶۱ //

تدبیری که به داد زلزله‌زدگان خراسان شمالی رسید

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که تمامی واحدهای مسکونی در روستاهای استان خراسان شمالی با پیگیری دولت تحت پوشش بیمه بوده و خسارات ناشی از زلزله دیشب را نیز بیمه پرداخت خواهد کرد.

تدبیری که به داد زلزله‌زدگان خراسان شمالی رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدفرید لطیفی اظهار کرد: موضوع بیمه یکی از موضوعات مهمی است که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای نیز به آن شده و پیگیر اجرای آن بودیم. خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم سال گذشته تمامی اقدامات قانونی مربوط به بیمه واحدهای مسکونی در تمامی روستاهای خراسان شمالی به اتمام رسید و تمامی این واحدها تحت پوشش بیمه درآمدند.

وی با بیان اینکه این اقدام با پیگیری دولت و استانداری انجام شد گفت: تمامی خسارات وارده به واحدهای روستایی از سوی بیمه پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره نقاط آسیب دیده در بافت شهری نیز افزود: در بافت شهری نیز مطمئن نیستم که آیا طرح بیمه سراسری اجرا شده یا خیر؟ اما اگر اجرا نشده باشد از سوی دولت تامین اعتبار شده و علاوه بر 60 میلیون ریال وام بلاعوضی که به آنان تعلق می‌گرفت، 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله نیز به آنان تعلق خواهد گرفت.

لطیفی با بیان اینکه موضوع بیمه تاثیر زیادی در کاهش خسارات و همچنین تسریع جبران خسارات حادثه‌دیدگان دارد افزود: سال گذشته نیز در سیل روستای سیجان، دهیاری که خانه‌ها را بیمه کرده بود به داد روستاییان رسیده و خسارات آنان جبران شد.

 

 

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان