//
کدخبر: ۵۵۳۷۲ //

توانایی جالب مردانی که خواهر دارند

کمتر کسی است که از رابطه خاص پدران و دختران چیزی نشنیده باشد، رابطه ای که همیشه صحبت از صمیمت و دل بستگی آن بوده است. با وجود همه این حرف ها به نظر می رسد، این رابطه سویه دیگری هم دارد که چندان خوشایند نیست.

توانایی جالب مردانی که خواهر دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از شایع ترین اتفاقات جهان امروز افزایش تعداد طلاق در سراسر جهان است. آمارها حکایت از آن دارند که 42 درصد ازدواج ها به جدایی ختم می شوند، عددی که روز به روز به بالاتر می رود. به دلیل اهمیت چنین پدیده فراگیری کارشناسان به دنبال شناخت عوامل زمینه ساز آن هستند. در همین راستا یکی از آخرین مطالعات انجام شده نشان می دهد، سن و جنسیت فرزندان نقشی مهم در جدایی والدین ایفا می کند.

بر این اساس، احتمال طلاق در خانواده های دارای یک دختر نوجوان بیش از دیگران است. در واقع، رابطه والدینی که فرزند اول آنها دختر است نسبت به آنهایی که فرزند اولشان پسر است بیشتر به جدایی ختم می شود. تأثیرگذاری جنسیت بر جدایی والدین در سنین 13 تا 18 بیش از هر زمان دیگری مشاهده می شود در 15 سالگی به اوج خود می رسد. جالب اینجاست که بلافاصله پس از 19 سالگی تأثیر جنسیت بر طلاق والدین کاملاً از بین می رود.

در خصوص دلایل چنین امری دانشمندان نظرات متفاوتی دارند؛ جامعه شناسان بر این باور هستند که کلیشه های جنسیتی و تمایل بیشتر برخی والدین نسبت به فرزند پسر می تواند زمینه ساز این تأثیرگذاری باشد. برخی دیگر ادعا می کنند، آسیب پذیری بیشتر پسران موجب تعهد بیشتر پدرها نسبت به ازدواج می شود. از طرف دیگر، برخی ادعا می کنند: فرزند اول زنانی که ازدواجی پر استرس داشته اند در اغلب موارد دختر است.

همان طور که مشخص است، تا کنون دلیلی قاطع برای سهم بیشتر دختران نوجوان در جدایی والدین عنوان نشده است. با این حال، شکی نیست مردانی که خواهر داشته اند و دوران کودکی و نوجوانی خود را کنار یک دختر سپری کرده اند توانایی بیشتری در مدیریت رابطه با دخترشان دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان