//
کدخبر: ۵۴۴۵۳ //

انجام دومین زایمان طبیعی بدون درد در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: دومین زایمان در ایران با استفاده از روش هیپنوتیزم با موفقیت مشهد انجام شد.

انجام دومین زایمان طبیعی بدون درد در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهدی فتحی افزود: در این زایمان مادر ۲۷ ساله در زایمان اول خود با روش هیپنوتیزم تحت نظارت دکتر قدسیه علوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متخصص زنان و زایمان و پزشک معالج، در بیمارستان بنت الهدی کودک خود را به دنیا آورد.

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مادر و نوزاد در سلامت کامل به سر می برند اظهار کرد: در این روش آماده سازی مادر باردار برای القای بی دردی زایمان و تصویرسازی ذهنی، از یک ماه گذشته آغاز شده و مادر حین زایمان در حالی که روی تخت دراز کشیده است خود را در حال قدم زدن در طبیعت همراه با فرزندش حس می کند.

 

وی گفت: زمانی که  انقباض های رحمی آغاز می شود، بیمار در هوشیاری کامل به فرایند زایمان کمک می کند.

 

دکترفتحی افزود: مشهد قطب هیپنوتیزم درمانی در ایران است و تاکنون ۲ زایمان در ایران با استفاده از روش هیپنوتیزم در بیمارستان های سینا و بنت الهدی مشهد انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: استفاده از هیپنوتیزم به عنوان یکی از روشهای زایمان بدون درد از ۳۰ سال گذشته در دنیا کاربرد داشته و دارای مزایای بسیار است.دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از روش هیپنوتیزم در زایمان باعث کاهش ۸۰تا ۱۰۰ درصدی دردهای زایمان طبیعی می شود.

 

وی گفت: شعار سازمان بهداشت جهانی این است که هیچ مادری در زایشگاه نباید درد داشته باشد.

 

وی افزود: زایمان بی درد، به کار نبردن دارو در طول زایمان، القای بی دردی بعد از زایمان و کاهش اضطراب بیمار از جمله مزایای استفاده از روش هیپنوتیزم در زایمان طبیعی است که هیچ عارضه ای ندارد.

 

دکتر فتحی اظهار کرد: انجام زایمان با استفاده از روش هیپنوتیزم نیازمند پزشک و مامای آموزش دیده مجرب است و از طرفی بیمار نیز باید این روش را انتخاب کرده و پزشک مربوطه هم این روش را به کار برد.

 

وی تعداد افراد آموزش دیده هیپنوتیزم درمانی در ایران را هفت هزار نفر شامل پزشک، دندانپزشک، ماما، متخصص زنان و زایمان، پرستار و روانپزشک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر ماما و حدود ۵۰ نفر پزشک متخصص زنان و زایمان هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان