//
کدخبر: ۵۳۲۱۳ //

روش تشخیص اشتهای کاذب از اشتهای واقعی

به گفته یک پزشک و متخصص طب ایرانی، اشتهای کاذب با اشتهای واقعی تفاوت هایی دارد و معمولا اشتهای کاذب در اثر استرس و افسردگی و یا در اثر مجاورت افراد با بو و یا چشیدن طعم غذا به وجود می آید و می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود.

روش تشخیص اشتهای کاذب از اشتهای واقعی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد علی زارعیان افزود: معمولا تا دو ساعت پس از صرف یک وعده غذای کامل نباید احساس گرسنگی و اشتهای واقعی به خوردن غذا داشته باشیم، مگر اینکه به همراه غذا چیزی خورده باشیم که مانع توقف غذا در معده شده باشد. مثلا خوردن میوه های آبکی یا نوشیدنی های شیرین و گازدار می تواند در کمتر از دو ساعت فرد را دچار اشتهای کاذب کند. 

 

به گفته وی روش تشخیص اشتهای کاذب این است که با خوردن کمترین میزان غذا رفع می شود، اما اشتهای واقعی نیازمند صرف یک وعده غذای کامل است.

 

او با اشاره به اینکه بروز اشتهای واقعی با فواصل کم در برخی افراد گرم مزاج که علایم آزاردهنده گوارشی نداشته باشند، می تواند طبیعی باشد گفت: آن هایی که معده و گوارش قوی تری دارند و یا فعالیت های سنگین بدنی می کنند، حجم بیشتر غذا و وعده های سنگین تر غذا را راحت تحمل می کنند، ولی افراد ضعیف و کم تحرک با خوردن وعده های سنگین غذایی به دفعات دچار مشکلاتی در هضم می شوند و داشتن اشتهای کاذب برای آنان دردسرساز خواهد شد.

 

این متخصص طب ایرانی اظهار کرد: برخی اختلالات مربوط به اعصاب و روان همچون استرس، اضطراب، غم و افسردگی در برخی افراد ایجاد اشتهای کاذب می‌کند، زیرا در بدن نوعی از سودا ترشح می‌کند که منجر به تحریک معده و اشتها می‌شود.

 

او با اشاره به اینکه اغلب افراد در محیطی که غذا و بوی آن استشمام می شود با وجود سیر بودن دچار اشتهای کاذب می شوند، گفت: رنگ و بو و طعم و تنوع غذایی از جمله محرک هایی است که اشتهای کاذب افراد را بالا برده و فرد را مجبور به غذاخوردن می‌کند که اختلالات و مشکلات گوارشی نتیجه آن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان