//
کدخبر: ۴۸۸۶۶ //

۸ ماده غذایی برای داشتن شکمی صاف

مصرف موادغذایی دیر هضم و سرشار از سدیم می تواند با ایجاد نفخ معده مرتبط باشد. برای داشتن شکمی تخت، مصرف این ۸ ماده غذایی موثر توصیه می شود.

8 ماده غذایی برای داشتن شکمی صاف

آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از پتاسیم است، به طوریکه این ماده معدنی به خروج سدیم اضافی مرتبط با نفخ از بدن کمک می کند. از طرفی مصرف آب نارگیل به دلیل داشتن قند طبیعی و عاری از هرگونه افزودنی قندی نیز موثر است.

 

پاپایا

میوه پاپایا حاوی آنزیم ضد نفخی به نام پاپایین است. این آنزیم به تجزیه پروتئین های موجود در دستگاه گوارش کمک کرده و باعث هضم سریع می شود. همچنین پاپایا سرشار از مواد آنتی اکسیدانی و فیبر بوده که به ترتیب در کمک به کاهش التهاب و حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است.

 

هندوانه

بیش از ۹۰ درصد هندوانه، آب است. بنابراین یک ادرار آور طبیعی ضدنفخ به حساب می آید که باعث خروج آب و سدیم اضافی از بدن می شود. همچنین این میوه حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین A، B6 و C است.

 

طالبی

طالبی سرشار از کاروتنوئیدهای ضد سرطان، پتاسیم و آب است. همچنین غنی از ویتامین C بوده که توان سیستم ایمنی را افزایش داده و مانع از افزایش سریع قند خون می شود.

 

آناناس

آناناس سرشار از پتاسیم و همچنین آنزیمی به نام بروملین بوده که در هضم پروتئین موثر است.

 

مارچوبه

مارچوبه جزو سبزیجاتی به حساب می آید که سرشار از مواد آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این ماده غذایی یک ادرار آور قوی بوده که در دفع مایعات اضافی از بدن و کمک به کاهش نفخ موثر است. همچنین می توانید از مارچوبه به دلیل آنتی اکسیدان های ضد سرطانی موجود در آن استفاده کنید.

 

خیار

خیار یک ماده غذایی موثر در کاهش نفخ معده است. همچنین در کاهش ورم، پف و احتباس مایعات در بدن تاثیر دارد. از طرفی این میوه سرشار از ویتامین C، سیلیکا ( ماده معدنی موثر در استحکام استخوان ها) و اسید کافئیک ( ترکیب ضد التهاب آلی موجود در پوست) است.

 

کرفس

کرفس یکی دیگر از موادغذایی ادرار آور طبیعی بوده که به کاهش احتباس مایعات در بدن کمک می کند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان