//
کدخبر: ۴۸۱۲۷ //

تاثیر قلب بیمار در روابط زناشویی

آیا فعالیت جنسی برای کسی که به حملۀ قلبی دچار شده است ضرر دارد؟

تاثیر قلب بیمار در روابط زناشویی
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه نه تنها پزشکان فعالیت­های جنسی را برای کسانی که زمانی به حملۀ قلبی دچار شده ­اند مضر نمی­ دانند، بلکه آن را توصیه هم می­کنند.

 

در گذشته فکر می­کردند که فشار زیاد و هیجانی که در جریان اعمال جنسی ایجاد می­شود، به افزایش فشار خون و ناراحتی ناگهانی قلب می­ انجامد؛ از این رو بهترین کار برای بیمار، ترک آن اعمال است. اما امروزه پزشکان نه تنها آن را منع نمی­ کنند، بلکه تجویز هم می­کنند. درست است که در جریان اعمال جنسی، افزایش فشارخون و سرعت نبض و کار قلب قابل توجه و تأمل است، ولی باید دانست که اولاً تا این حد افزایش فعالیت قلب و عروق برای قلب و دستگاه عروقی قابل تحمل است، ثانیاً زندگی جنسی عادی بی­ شک نتایج مفیدی از جهت رفع فشار داخلی دارد. از طرفی نیز احساس آرامش و تسکینی که از جهت روحی و جنسی مداوم است.

 

این قبیل اشخاص، فعالیت­های جنسی را می­ توانند پس از گذشت 6 الی 8 هفته بعد از رفع حمله قلبی شروع کنند، البته گاهی نیز لازم است که مدت بیشتری ازاین کار بپرهیزند. از طرفی اگر شخصی بعد از مقاربت دچار تنگی نفس و خستگی شدید شود‌، بایستی مدتی از اقدام و تکرار آن اجتناب کند، تا وضع بهتر شود.

 

چون بعضی از اشخاص، در جریان انجام اعمال جنسی دچار حملات آنژین صدری می­ شوند، بهتر است کمی قبل از شروع عمل، از کپسول ­های نیتروگلیسیرین، که مخصوص برطرف کردن حملات آنژینی است، استفاده کنند.

 

زندگی جنسی از سویی سبب ارضای احتیاجات روانی و تعادل درونی شخص می­شود، و از سوی دیگر، طریقی است که شخص پس از بازیافتن سلامت،‌ خود را به زندگی نزدیک­تر می­ بیند.

 

برای شخصی که زمانی به حملۀ قلبی دچار شده،‌ هیچ نکته­ ای نوید بخش­تر از این نیست که بداند، پس از گذشت مدتی، زندگی عادی داشته باشد و از نظر جنسی هم، مثل سابق، بهره­ مند شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان