//
کدخبر: ۴۶۰۲۱۸ //

چای داغ، نوشیدنی محبوب با خطری پنهان!

به هیچ وجه چای داغ مصرف نکنید! نوشیدن چای بسیار داغ (۷۰ درجه سانتیگراد یا بیشتر) احتمال سرطان مری را افزایش می‌ دهد. نوشیدن چای داغ چه بر سرتان می آورد؟

چای داغ، نوشیدنی محبوب با خطری پنهان!
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس نتایج به دست آمده از تازه‌ترین بررسی‌ها، نوشیدن چای داغ به عنوان متداول‌ترین نوشیدنی جهان، خطر ابتلا به سرطان مری را تا 5 برابر افزایش می‌دهد.

مطالعه ای که در دانشگاه کمبریج انجام شد نشان داد که نوشیدن قهوه یا چای داغ خطر ابتلا به سرطان مری را تقریباً سه برابر افزایش می دهد. سالانه حدود ۱۰۰۰۰ نفر در بریتانیا به سرطان مری مبتلا می شوند. جدیدترین یافته ها نشان می دهد که افراد می توانند با پرهیز از نوشیدنی های گرم خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند.

در طی این مطالعات، مشخص شد افرادی که اغلب قهوه و چای می نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر از افرادی که دوست ندارند نوشیدنی های گرم بنوشند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.

در این آزمایش از شرکت کنندگان در مورد دمای مطلوب نوشیدنی آنها نیز سوال شد. در چه دمایی دوست دارند نوشیدنی خود را بنوشند؟ داغ یا خیلی داغ؟

مشخص شد کسانی که نوشیدنی با دمایی معادل چای (گرم) را ترجیح می دهند، در مقایسه با کسانی که اصلاً نوشیدنی گرم مصرف نمی کنند، تنها ۲.۷ برابر احتمال ابتلا به سرطان مری دارند. در حالی که خطر ابتلا به سرطان مری در کسانی که دمای بسیار گرم را دوست دارند، بیش از ۴.۱ برابر بیشتر است.

آسیب حرارتی محتمل ترین خطر برای کسانی است که چای داغ می نوشند!

به گفته دکتر استفن برگس، نویسنده این مطالعه، و همچنین بر اساس نتایج منتشر شده در مجله Clinical Nutrition، مصرف قهوه با دمای بالا، خطر ابتلا به سرطان به جز سرطان مری پیروی نمی کند شاید این تنها نکته مثبت برای طرفداران قهوه باشد!

اما محققان می گویند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان های دیگر را افزایش می دهد [به جز سرطان مری] این شامل نمی شود، اما محتمل ترین خطری که نوشیدن یک نوشیدنی داغ برای فرد ایجاد می کند، آسیب به گلو و خطر تشکیل سلول های خطرناک است

به گفته کارشناسان، این آسیب حرارتی در مورد تمام نوشیدنی های گرم صدق می کند و به قهوه و چای محدود نمی شود.

پرهیز از نوشیدن قهوه در دمای بسیار بالا عملی مفید برای جلوگیری از خطرات احتمالی است ، اگر همیشه با نوشیدن مایعات داغ احساس می کنید گلویتان درد می کند، سعی کنید علاوه بر مراجعه به پزشک، مصرف نوشیدنی های گرم را به حداقل برسانید. به تدریج نتایج مطلوب این کار را خواهید دید.مضرات نوشیدن چای داغ : خطر ابتلا به سرطان مری !

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان