//
کدخبر: ۴۵۰۶۵۸ //

فواید شگفت‌انگیز جویدن آدامس بدون قند

بسیاری از مردم برای سرگرمی آدامس می‌جوند، اما آنها نمی‌دانند که آدامس بدون شکر فواید متعددی برای بدن دارد که ممکن است باورنکردنی باشد.

 فواید شگفت‌انگیز جویدن آدامس بدون قند
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق یک مطالعه جدید که نتایج آن در نشریه انجمن تغذیه آمریکا منتشر شده، ارتباطی بین آدامس بدون شکر و پیروی از یک رژیم غذایی ایده‌آل وجود دارد.

در این مطالعه، یک تیم از محققان دانشگاه تافتس از داده‌های نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه در ایالات متحده (NHANES) استفاده کردند و به این نتیجه دست یافتند که جویدن آدامس بدون شکر دارای فواید شگفت‌انگیزی است.

پیروی از یک رژیم غذایی ایده‌آل

مشخص شد که شرکت‌کنندگانی که در ۲۴ ساعت گذشته آدامس جویده بودند، خیلی دقیق به رهنمودهای ملی تغذیه پایبند بودند. به طور خاص، جویدن آدامس بدون شکر با کاهش مصرف شکر اضافی و کاهش میان‌وعده‌خواری مرتبط بود.

تقویت هضم و جذب مواد غذایی

علم نشان می‌دهد که آدامس جویدن فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد و بهتر از آن، اشتهای فرد را برای میان‌وعده‌ها، به‌ویژه میان‌وعده‌های شیرین، بین وعده‌های غذایی کاهش می‌دهد.

کاهش مصرف وعده‌های پرکالری

مشخص شد که جویدن آدامس قبل از غذا خوردن، مصرف وعده‌های پرکالری و شکر اضافی را کاهش می‌دهد و در نتیجه رژیم غذایی کلی فرد را بهبود می‌بخشد.

از آنجایی که جویدن آدامس بدون شکر با میزان قند کمتر و میان‌وعده‌خوری کمتر مرتبط است، امکان جویدن آدامس بدون شکر برای کمک به ایجاد عادات زندگی سالم‌تر وجود دارد.

گزارش اشاره کرد که آدامس جویدن یک درمان معجزه‌آسا نیست؛ با این حال، این مطالعه تنها آخرین موردی است که فواید شگفت‌انگیز آن را نه تنها برای پیروی از یک رژیم غذایی و مصرف کمتر شکر، بلکه برای سلامت عمومی شما نشان می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که آدامس از مینای دندان محافظت می‌کند و به میزان قابل توجهی از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند که اهمیت زیادی دارد چرا که بیماری‌های دهان با چندین عارضه مزمن جدی از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی مرتبط است و با چالش‌های سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب ارتباط دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان